torsdag 19 november 2009

Things can only get better

Så här, jag blev ju sjuk i lördags. Ställde in spelning och så där. Det ska mycket till för att jag ska ställa in en utekväll. Alla fall, typiskt sjuk. Så även söndag och måndag och tisdag. På tisdag dag knäckte jag till nacken när jag skulle tända en ljusslinga vars jävla kontakt endast kan anslutas bakom tvättmaskinen, det är exakt like meckigt som det låter. Resultat: AOOWHE. Sen stelnade hela övre ryggen till och jag kunde knappt sitta, gå eller stå. Febern däremot, typ borta och snoret ej längre rinnande, mer täppande bara, men tänkte att va fan, då är jag hemma även imorgon och vilar utav bara satan, blir helt frisk och skonar nacken mot den taskiga hållningen datandet ger mej på jobbet. Planen var better and superimproved i dag.

Mmm. Men när fan gick det som man hade tänkt sist? Vid elva igår, när jag skulle knyta mej, vaknar Hanna och gråter hjärtskärande och har skitont i ena örat. Hej öroninflammationen. Hon får Alvedon i rumpan och hon hade så ont och kände sej så himla förnedrad över rumpattacken och såg på mej som att jag bara ville henne ont och hon kunde inte förstå varför jag ville behandla henne så illa. Vid tre hade jag inte sovit en blund, och ungefär då var det dags för stjärtinjektion två. Ca fyra törnade hon in och jag med, gråtfärdig och med nånting ont i halsen. Om tre timmar skulle jag upp.

Går upp sju. Väcker Hanna tjugo över sju, vem vet, hon kanske kan gå till dagis för hon har hela tiden verkat feberfri. Men nej, hon är superhängig och trumhinnan hade spruckit och hela vänstra sidan av hennes skalle var insmetat med öronvax. Jag går till jobbet strax efter åtta och håller typ på att svimma på tuben dit. Varje steg jag tog liksom ekade och skallrade om hjärnan och precis när jag kliver in på Aftonbladet får jag värsta svettattacken och måste sätta mej ner. Allt snurrar. Snoret rinner, ögonen tåras, jag hostar upp medeltiden. Bara att vända.

Väl hemma är Hanna pigg som en mört, min kille är sjuk och jag med och nu är de på vårdcentralen för att kolla den där trumhinnan. Den här veckan: inte så bra.

3 kommentarer:

sofie sa...

min vecka: feber. hosta. snuva. kattmagsjuka. din vecka: det värsta jag hört (insmetad i öronvax. my god.) ta hand om dig. hoppas att bättre kommer snart.

Fredrik Granberg sa...

OOHH NAJ! Krya på sig!

Anonym sa...

ingen idé att gå för tidigt till jobbet!!