tisdag 17 november 2009

Girls who like boys to be girls who like boys who likes bla bla bla

Hanna: Jag ska leka med Sjhitt i dag.
Jag: Shit? Vem är Shit?
Hanna: Daaah, SJHITT!
Jag: Hmm, jag vet inte vem du menar.
Hanna: (frustrerat, högljutt, försök till artikulerat) SCHJJJIIIITT!
Jag: (försöker minska möjligheterna) Är det en pojke eller flicka?
Hanna: (helt oförstående och med förebrående öga) Mamma, det är ett BARN.

Helt vanlig morgonkonversation och jag kände mej så himla satt på PK-pottan av min dotter som uppenbarligen inte gör skillnad på könen. Bra jobbat, Hanna.

6 kommentarer:

Fundera grönt sa...

Hahaha underbart! Blir så nyfiken på vad BARNET heter. Återkom om det klarnar. Och du: en Amanda om natten video är utlagd nu såg jag härom dagen. Kan inte sluta skratta!
Nanna

P sa...

Jag tyckte det var roligt redan vid "dah sjhitt". *mogen*

Anonym sa...

tänkte att hon kanske sa DA SHIT uttrycket alltså! Att leka är DA SHIT?? Spännande! Fortsättning följer.
Tack för en bra blogg som jag följt länge nu utan att kommentera..jo, förresten om att Sanna L hade länkat.
Alexandra

Anonym sa...

Hej, du bara måste måste måste fixa fram info om vad hon mena å berätta! Sjukt roligt!

ingeborg sa...

Å JAG ÄLSKAR HANNA

a da m sa...

åkej lysande, nu har du ju hannas sån här (http://www.youtube.com/watch?v=3FtvhvIJ4Z4) som jag önskade mig, bara att spela in på video!

krya på dig!