måndag 25 oktober 2010

Razastan, shopping och dejting

Brukade du hänga på Razastan back in the days, runt 98?
Jag var på Razza några gånger, men det var långt senare, kanske 2002? När det låg mittemot Hard Rock på Sveavägen. Var aldrig nån regular.

Vilka är dina bästa Stockholmstips? Restauranger, butiker, barer, you name it!
Jag är ju så himla inkörd i gamla gamla spår. Oerhört konservativ vad gäller nya hangouts och shoppingställen, men here it goes. Uteställen: den gyllene triangeln Kåken, Riche och Spy bars Gubbrum. Alltid. Bara vina/öla och mysa så gillar jag Babylon, där har vi hängt supermycket senaste året. Älskar. Klubbar gör jag aldrig, den enda klubb jag liksom hängt på var Metropolis och ev Soundclash och Baba, men det är ju hundra år sedan. Vill du dansa så håll utkik efter Lång-Kalle och Russian spring break i dj-line upen. Handlar kläder gör jag nästan uteslutet på Weekday, second hand och HM. Vill jag ha dyrare prylar, vilket sker rätt sällan nu för tiden, så gillar jag Acnes butik på Norrmalmstorg, Åhlens City som har Wester, Rodebjer, Fifth avenue, Whyred etc. Samma gäller PUB. Och så säljer de Vibskov inne på Bruno-gallerian, älskar hans koftor. Jag   köper nästan bara svenskt. Tjallamalla kan vara värt ett besök också. Äter fab gör man på B.A.R, Babylon, Riche, Kåken, Peppar och McDonalds. Det finns så klart mängder av grymma restauranger, både dyra och billiga, men vad gäller dem föreslår jag att du kollar typ Nöjesguiden, för jag har verkligen ingen koll. Som sagt, samma gamla inkörda ställen alltid för mej. Gammal och lat. Är jag.

Datear du fortfarande personen du var på date med förut? Eller var det en gång bara?
Vi ses. Det är kul.

Inga kommentarer: