onsdag 28 mars 2007

fecke

vi var på invigningen av monki precis. vi var där redan fem i sju, dvs fem minuter innan de skulle slå upp portarna. min kille, jag och hanna fördrev tiden inne på weekday som så passande ligger alldeles bredvid. för tredje dagen i rad kunde jag inte sluta kladda på den svarta minimarket-klänningen som ser ut som en sönderklippt cardigan. så himla snygg. min kille säger jag har hundra likadana såna klänningar. har jag ju INTE. gick ut på götgatan där monkis portar ännu inte öppnats och de gjorde de inte heller de följande tjugo minutrarna. så himla KUL att vara ute bland folk igen! jag blev helt pladdrig och bananas. och röksugen. massa bekanta nunor i den allt snabbare växande klungan. man riktigt såg hur det lös "graaaaaatis sprit" i ögonen på de flesta. i don't blame them. väl inne flödade champagnen och jag såg ett par jättefina svarta pumps med rundad tå som jag vill ha. träffade rebecka lewis, det var skitkul för vi har knappt setts sedan hennes bröllop och så kan vi ju inte ha det. diana orving var där också och som vanligt ville jag fråga om jag fick komma till hennes ateljé och köpa grejer direkt av henne istället för i butik och som vanligt sa jag inget. va faaaan. ja och så blev vi plåtade av stureplan. kvällens höjdpunkt.

nu SKRIKER hanna. jo, hon gör ju det ibland. så jag ska stoppa lite rattar i truten på'na och kolla tre avsnitt av "24" med min kille. hepp!

1 kommentar:

Anna sa...

åh, jag gillar verkligen din blogg! har suttit och läst med ett leende ett tag nu, du använder sånt roligt språk!