torsdag 22 mars 2007

i want to see people and i want to see lights

det var en fin fest för gamla debenhams. i dörren stod lili och tog emot, hon såg pytteliten ut, hon måste ha krympt sen jag såg henne sist. precis samtidigt kom fukke och han superstilig i svart. han undrade om vi ville spela skivor på berns kvällen som vapnet spelar. jag är pepp. vi siktade in oss på maten och det var nån fiskhistoria på ostronskal. det fanns alkohol i mängder. sjuka mängder. många man kände var där och alla var partypeppade och glittriga, karin winther spelade skivor och vi ska fika så hon får klämma på hanna snart. det är jag sugen på, jag gillar karin. freja var där och vi fick den finaste presenten, ett par baby-adidas i hammarbygrönt. så himla tuffa, loved it! musiken var rätt hög, så jag blev lite beklämd över tanken på att hanna skulle få tinnitus innan hon fyllt två månader, så vi drog bara en snabb repa genom bygget (topshop hade löjligt snygga grejer och det var tjugo procent på allt!) innan vi återvände till in/utgången. precis då drös en stoooor skock med kompisar in och det kändes lite bittert att gå därifrån men inte så värst. jag sa till min kille när vi gick att GUD vad jag hade älskat den där festen för två år sedan. sprit till höger och vänster, snygga människor all over och de bästa vännerna intill sej och sen kvällen natten som ett blankt gnistrande blad framför en. allt kunde hända. nu visste jag att jag och min kille skulle vandra mot t-centralen hand i hand med hanna i en babybjörn på magen, vi skulle äta halvtråkig pasta när vi kom hem, det skulle bli "hello africa" på teve och vi skulle småtjafsa om att min kille tycker att jag alltid köper de äckligaste smågodisarna och hanna skulle crappa tre gånger minst och jösses, det kändes så himla skönt!

och ingen kate moss i sikte var det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, och fatta att JAG inte är där då!
Pallar helt enkelt inte, var hårt igår, spelade skivor i tisdags med tillhörande öl, och vet att det kommer bli en hård helg framöver också. Går inte att gå på allt tyvärr...
Det är bara försöka inse att det finns annat i livet ibland också, även utan barn.

/g

Anonym sa...

"nu visste jag att jag och min kille skulle vandra mot t-centralen hand i hand med hanna i en babybjörn på magen, vi skulle äta halvtråkig pasta när vi kom hem, det skulle bli "hello africa" på teve och vi skulle småtjafsa om att min kille tycker att jag alltid köper de äckligaste smågodisarna och hanna skulle crappa tre gånger minst och jösses, det kändes så himla skönt!"


åh vad fint skrivit. åh! jag är glad för er skull.

Anonym sa...

fick man ingen goodiebag?

Anonym sa...

Jag borde såklart ha sagt det i går, men det vågade jag inte: Du är min mammaförebild, jag vill bli exakt som du när jag får en bebis.
Plus att jag gillar din blogg väldigt mycket.

//Maija (som stod bredvid RWB-Henke på Souk-festen i går).

popmorsa. sa...

maija: men, visst är ni tillsammans? haha jag gillar att du kallar din kille RWB-henke! jag brukar referera till min som lång-kalle. det blir liksom enklast så, även om det låter corny. och tack! som fan.

Maija sa...

Haha, jag tänkte att du kanske inte skulle fatta om jag skrev Henke! Lång-Kalle är ju lite mer beskrivande än RWB-Henke i och för sig. RWB låter lite som en sjukdom. Men ja, vi är tillsammans. Och varsågod, som fan!