måndag 19 mars 2007

weekend

min helg var så INTENSIV, var helt slut i söndagskväll. åkte ju tåg med barnet på fredagen. resan hem till småstaden tar bara en timma, men jag satt på helspänn hela tiden för jag var rånojjig att hon skulle vakna, vore ju DÖDEN om hon började gasta. jag hatar föräldrar som inte håller truten på sina barn på tåg. nu sa hon som tur var inte ett knyst, hon skötte sej exemplariskt. hon är smart min unge. i sala kollade vi på "dexter" och jag insåg att det faktiskt finns hopp om den serien, och så hälsade vi på alla släktingar och det var jättefint och jag blev inte så där stressad och magknipig som jag alltid brukar bli av att åka hem. tvärtom så var det riktigt fint och alla blev kära i hanna. ärligt talat så sket alla rätt hårt i mej och min person, allt var bara BARNET och det var rätt soft. hem till sthlm på lördagen, hem och trycka på re-load och sen kom anders gunnarsson och han var superbrun och hade varit på kuba och vi fikade på copa och sen tog min kille, jag och vårt barn bussen över till vasastan för HURRA maina fyllde trettio och detta firades på nya restaurangen "en flicka på gaffeln". urtrevligt. halva sweptaways var där, supermycket barn och tommie hade en jättefin banan-brosch, maten på restaurangen verkade GRYM (gå dit gå dit!) och så kom the kid-maja och ika och vejde precis när vi skulle gå och det var lite tråkigt att inte hinna hänga men vi skulle hem till peter och lovisa och äta banankaka så det hanns inte med. lovisa, kakan var jättegod. vi kom inte hem förrän midnatt och då däckade vi och vaknade inte förrän elva och då hastade vi ner till hotell anglais där de har den grymmaste brunchen. där sitter alla som varit på hells kitchen, köket och sture-vippen och snackar om vad som hände igår egentligen och det är PRECIS som string för några år sen. bara att alla luktar gott och har tagit bort gårdagens smink och enbart feströker. om ens det. sverrir, emelie, salka och sisi kom till anglais och vi slöshoppade lite på NK innan vi åkte hem till dom och käkade pizza och kollade på wild kids. sen på bussen hem så träffade vi viktor som min kille säger spelar i gentle touch, men det låter skitkonstigt för de killarna heter ju gustav och mikael... hur som helst, gentle touch är ett av mina favvo-svenska-band. KÖP. hemma vid åtta och då var jag så slut efter helgen och alla människor som jag träffat och varit trevlig mot att jag låste in mej på toa i fem minuter för att andas lite. sen blev det mer "dexter" och en antydan till hångel, sen somnade jag. slut på helgen vecka XX.

11 kommentarer:

Anonym sa...

hur hinner du göra allt det här med hanna, stannar du och ammar hela tiden eller äter hon med typ fem timmars mellanrum?!

Anonym sa...

det där är bra när man får barn, fokus försvinner från en själv och man klarar av ens småstad och jobbiga släkt, när man kan se de bra sidorna av sina föräldrar och andra släktingar när de gullar med ens barn

Anonym sa...

läser med förtjusning din blogg sedan några månader. idag blev jag glad när jag såg bild på snyggingarna i Gentle touch. tyvärr är inte viktor med på den bilden. han är hursomhelst med i bandet. det bästa av allt är att de har ett album på gång.

det har lovekevins också. ny singel: www.songsiwish.com/tama.mp3

enjoy, take care

Anonym sa...

Får jag bara fråga utan att vara elak. Jag frågar utan att fråga egentligen, ha ha!
Jo, är det meningen att du SKA låta så provocerande i tonen hela tiden? Så dömande? Så "vi som hör till de öfre skiktet", så "jag är bättre än alla andra Svensson-morsor"? Är du alltid så i tonen och sättet?

Anonym sa...

Hoppas på svar

Anonym sa...

Det e inget fel på tonen!

Anonym sa...

sötnos jag är 32
kul att ni kom!

popmorsa. sa...

bebismamma: jag hinner på grund av två anledningar, tror jag. 1. hanna är extremt snäll. hon sover hela nätterna (ligg-ammar), jag brukar väcka henne vid tio. sen är hon urgullig och glad de två timmarna hon är vaken dagtid, då passar jag på att amma, oftast i pet sounds källare eller på nån offentlig toa, men mest sover hon. på kvällen är hon lite grinig, men hon gallskriker nästan aldrig. hon är fab. 2. min kille. han är fantastisk och är hemma med oss två hela dagarna. är man två på en supersnäll unge så går det. jag tackar min lyckliga stjärna minst tre ggr om dagen!

popmorsa. sa...

annan mamma: jag tycker inte att jag är dömande..? om du syftar på att jag "hatar" ungar som skriker på offentliga platser, så får du ju så klart ta det med en sk nypa salt. självklart önskar jag inte att de ska brinna i helvetet. men jag byter definitivt vagn / bord. skrikande barn är bland det mest irriterande jag vet.

annars förstår jag faktiskt inte vad du syftar på. jag tycker nog snarare att jag bjussar på mina skavanker.

popmorsa. sa...

martin: "smedby" är en av de låtar jag spelade mest förra året. vemodet knockar mej, älskar't!

smilla: tusen tack.

maina: förlåt. jag är dum i huvet. var helt hundra på att det var trettio, tack för att vi fick komma, det var jättetrevligt!

Anonym sa...

hej hej, tack för svar. min bebis skriker inte heller, men jag måste amma hela tiden, iaf med max två timmars mellanrum. och eftersom jag VÄGRAR att amma på restaurang eller så vågar jag inte åka iväg pålängre utflykter heller. men grattis omhanna sover hela dagarna..