torsdag 18 februari 2010

Buying all the products that they're selling ya

Ahmen gud, nu sa de på P3 Populär så här: "efter en i mitt tycke en av världens bästa deckare" apropå Scorseses filmatisering av Lehanes bok "Shutter island". Alltså, jag har läst hundra bättre deckare än den skitboken. Jag kan ju inte säga varför heller för då pajjar jag för er som inte läst/sett skiten. Innan fantasyn tog över var deckare min passion, och jag har läst andra böcker av Dennis Lehane som varit spännande som sjutton, "Mystic river" exempelvis, men "Shutter island"..? Big no no.

Sen kan ju filmen vara bra för det. Men med tanke på vad mitt största problem med boken är så tvivlar jag på det.

7 kommentarer:

Erika Eirefelt sa...

ahmen, jag håller me! Största besvikelsen någonsin (typ). Jag tänkte tom på den boken förra veckan och hur lite jag gillade den. Fööööyyyy!

EM sa...

Jag tyckte boken var helt okej, fast ju längre man läste ju knasigare blev hela intrigen. Väl framme i slutet blev det liksom mer "meh, vaffan var det såhär det var, jaha....jaja" Men jag vet inte om jag orkar se filmen, det blir ju inte spännande för fem små ören när man vet hur det slutar.

popmorsa. sa...

hmm, om man läser kommentarerna på det här inlägget och om man inte har läst boken och tänker göra det och blir sur för det jag skriver nu så får man fan skylla sej själv:

JÄVLA SKITSLUT. som när bobby sköts i dallas och sen ett år senare ba SUPRISE det var en dröm. jävla idioti.

erica sa...

Hej.
*noterar* då ska jag inte köpa den...älskar böcker- bra böcker, hehe

hopaps du får en trevlig kväll!
Kram erica

cecilia sa...

Alltså - JA! Jag läste den och tyckte att det var storskräp. Alla jag pratat med tycker den är så JEEEETTTTTTEEEEEbra och säger att jag är en sur snobb.

Men filmen är säkert asspännande.

Eva-L sa...

Gillade inte heller och blev rätt besviken, jag älskar hans böcker om Patrick och Angela. Det lilla jag har sett av filmen är dock vansinnigt snyggt. Men det ändrar ju inte den eländiga twisten.

Matsy sa...

Filmen är verkligen exakt som boken, scen för scen. Bara att sitta och bocka av i skallen. Så nä, du lär ju inte gilla den heller.