fredag 19 februari 2010

State of things

I dag har jag googlat ordet rancid, trodde det betydde syrlig men det betydde härsken. Jag har ätit fyra hamburgare från McDonalds till lunch. Köpt två stora kaffe från Pressbyrån. Läst "Daggerspell". Lyssnat på Yeasayer. Fastnat på en bro. Svarat på en enkät till Nöjesguidens web. Lagt in en tvätt. Förbannat vädret. Ätit taco. Byggt pussel med Hanna. Kollat in brittiska serien "Being human", typ okej inte mer. Läst nya Elle. Spelat DJ Hero. Haft huvudvärk.

Det låter inte så händelselöst som det känns. Helt okej dag.

6 kommentarer:

Erika sa...

Hej Emelie! Pardon me, men det känns som om jag vill ha dig som kompis. Skäms lite, men jag gillar dig.( inte för att jag gillar dig, utan för att jag e lite fans-ig) Om inte annat så... gott betyg till din blogg.

linda sa...

jobbigt pinsamt att du inte visste vad rancid var. aftonbladet? eh, ska inte redigerare o journalister ha koll. hare bra!

Anonym sa...

Håller med Linda.
Hur länge satt du på fast på bron?

popmorsa. sa...

mmm jag håller också med linda, fy fan vad PINIGT. en engelsk glosa jag inte KUNDE. fint att det finns folk med koll!

jag satt fast tio minuter.

Frida sa...

men orka! jag har läst engelska till c-nivå på universitet och visste inte det. åh vad man ständigt ska tappa tron på mänskligheten.

Anonym sa...

ungefär så.. orka. Wow ni kunde en glosa som emelie inte kunde *applåder* Man lär sig nåt nytt varje dag ni vet.