fredag 5 februari 2010

Doppelganger week

Jag är inget fan av Facebooks "roliga" aktiviteter men Doppelganger tycker jag är kul. Det här med att byta ut sin profilbild till någon som folk i allmänhet tycker man är lik.

Jag får nästan aldrig höra att jag är lik nån men en som har dykt upp fler gånger än jag egentligen skulle önska är Martha Plimpton, också känd som en av de mest osnygga i Hollywood. Så nu är jag Martha på Fejjan. Fast alltså, jag föredrar det framför en "snygg" person. Tycker det skulle vara oerhört pinigt om man tyckte man var lik en urasnygg babe, säg Beyonce eller whoever, och så ba "oooh jag är svinlik en snygg person aka jag är svinsnygg". Hej, jag är fjorton år här, men jag tycker faktiskt det är superskamset. I'm Martha and I'm proud. Min kille är Stephen Malkmus. Jättelik faktiskt. Fast mest lik är han Frodo.

5 kommentarer:

Frida sa...

Instämmer verkligen. Själv har jag Kikki Danielsson (och ärligt hur kul är det att ha fått höra) men hellre det än de som lägger in Scarlett Johansson och ba "guuud vad lika vi är". Man kanske är löjlig som stör sig på att folk har bra självkänsla men kan inte rå för att jag tycker det är pinsamt.

Popmorsan sa...

det är bara att inse, man är en mycket mycket liten människa som inte är större än så. DU SKA INTE KOMMA HÄR OCH TRO ATT DU ÄR NÅT OK? lite så.

Schmarro sa...

det är småstaden i oss.

eff sa...

"känd som en av de mest osnygga i Hollywood"

WTF?!?! [citation needed] etc.

Popmorsan sa...

eff: min tolkning.