tisdag 12 december 2006

i've got no party to go to

den alltid lika briljanta jessika gedin sa i morgonsoffan förra veckan att "det är ju helt absurdt att man sitter hemma i soffan och stirrar på en tevesänd fest som man inte är bjuden på". och det är ju helt sick. likförbannat gjorde jag det. likförbannat läser jag vimmel-sidorna i skvallertidningarna. likförbannat surfar jag på stureplan.se. erkännas skall att nobelfesten var sjukt tråkig att kolla på och att jag faktiskt börjat mättas av hänt extras och klicks partyrapportering. herregud vilka tråkiga sk kändisar vi har. varför är det bara linda isacsson och daphne leon som plåtas? är fotograferna så uttråkade att de av gammal vana bara skuffar förbi alla som inte varit med i "så ska det låta"? ahmen bonk, nu ramlade jag av stolen av tröttma. bjuds inte några under trettio, som INTE sysslat med dokusåpor? och var är människorna med klädkoll? nää, det är bara pernilla wahlgren, groteskt leende, och andreas carlsson med den skitkonstiga frillan. leila k kom tillbaka! vad är det för trista feta redaktörer för de där sidorna som väljer bindefeld-evenemang efter bindefeld-evenemang... ge mej lite variation för helvete. nä, då föredrar stureplan.se asså. som om inte deras freakshow-bilder på superbruna och obehagligt översminkade brudar vore nog, så har de faktiskt ett rätt så brett utbud av festbilder. nitty gritty-crowden blandas med white room på ett väldigt smidigt och oblygt sätt. och så är det ju så klart alexander schulman. han är briljant. jag älskar alexander schulman.

ska ju erkännas att jag nuförtin mest surfar stureplan för att se vilka som hänger ute med vilka och var. nu när jag inte längre känner mej som en direkt aktiv del av sthlms uteliv. exakt nu slutar jag skriva, detta blir för deppigt för mej att hantera.

1 kommentar:

Rollx sa...

Popmorsan. Äsch ! du har ju gott om tid senare till partaj. Visst kan det ta några år innan dina popungar har växt till sig. Och kan sköta sig själva, utan tyglar.

Du får satsa på att axla Alice Timanders mantel, någon gång där borta i framtiden :). Hon hänger väl ute, även fast hon uppnått en ansenlig ålder.

Det finns hopp inför framtiden, misströsta inte. :)