fredag 15 december 2006

pour some sugar on me

i en trång källare på söder utspelades igår en kamp utan dess like. om blickar kunnat döda, hade popkidsen och rockfarbröderna legat i döende i drivor längs skånegatan. det var pop quiz på pet sounds.

jag hade ju redan slagit spiken i kistan på mitt popkulturella självförtroende genom att ha hävdat att spice girls sjöng "because we want to", när jag mycket väl veeeeet att det var billie piper. något en kommentator var ytterst snabb att påpeka. blev vansinnigt irriterad på mig själv. så flaggan var ej i topp när jag mötte upp min kille, terry och daniel howe. vi slutade på delad sjunde plats. vi spöade mange högmyrs lag. vi spöade stefan thungren och elin alvemark. vann gjorde janne kask och hans team. sjua. sämre än fyra, bättre än tia. det är väl okej. I GUESS. fittbög, vad jag hatar att inte vinna i frågesporter.

jag tog allafall def leppard. terry tittade oförstående på mej.

1 kommentar:

Lång-Kalle sa...

Vi tog inte mange högmyr babay.
Vi tar dom i januari.
Jag har lyssnat på kelley stoltz så kommer det en fråga på han kanske vi kan få en poäng.