torsdag 28 december 2006

muthafuckas act like they forgot about dre

"mrs jackson" med outkast på mtv. kanske den första sk hiphop-låt jag kunde hela texten till. den talangen sträckte sej sedan till eminems "kim", r kellys "ignition remix" och fugees-hitsen. jag har pinsamt dålig koll på soul, r'n'b och hiphop faktiskt. jag har nog bara köpt en enda hiphop-platta, dr dre's "2001", älskade "guilty conscience" också. det känns som hundra år sen som jag stod i carros studentlya i gävle och var olyckligt kär i linus och han var kär i jävla natalie eller nåt och så drack vi sprit, lyssnade på dr dre och rusiaks "hiphopper". och moby. herregud.
men "mrs jackson", satan vad bra den är. fortfarande. snygg video också, gillar södern-känslan. precis som videon till erykah badus "on and on". samma purpurfärgstyp av hus och omnejd. han är snygg också. andre. hemskt snygg.
för övrigt, hela första året jag och quetzala spelade skivor ihop så var det kutym att vi efter kanske hundra sambucca lade på "forgot about dre" och "i like big butts" och gjorde en liten dans till. det var roligt.

Inga kommentarer: