onsdag 25 juli 2007

BMFA

om man får höra att en kompis snubbe knullar en annan, vad gör man med den informationen? konfronterar man killen och ba "om inte du berättar, så gör jag" eller ringer man sin kompis och ba "du, jag har hört att din kille knullar en annan" eller lägger man sej inte i? tänk om man är ute och cyklar och kommer med helt fel info, då har man ju satt sin vänskap i skiten. och om det är sant och det ändå kommer fram trots att man själv höll truten och man ba "eeeh, jo jag hörde det där redan för ett halvår sen men jag ville inte lägga mej i...". jag själv hoppas att jag kan ta infon av vännen, låta bli att skjuta budbäraren och sen deala med den infon jag fått och se om den går att lita på. helst vill man ju lita på sin kille, men det är som att när man fått höra nåt sånt där så är det ju tre procent av ens konspirationskåta hjärna som har fest i skallen. och om det sen visar sej vara ett riktigt ljug, att någon med berått mod bara valt att fucka med ens hjärna, vad fan är DET för nåt? idioter. det är ju folks liv man jonglerar med. ja, det är sånt här jag har gått och funderat på de senaste dagarna.

17 kommentarer:

Anonym sa...

ställ honom mot väggen, få honom att förklara och berätta, både för dig och för din vän.

Anonym sa...

Glad att jag inte är din vän när jag läser detta, då skulle min hjärna verkligen konspirera fritt. Det är jag, det är jag, det är jag!

Anonym sa...

tänk om någon av dina vänner fick den informationen om din kille, vad skulle du önska att vännen gjorde då?

Anonym sa...

man berättar det. alltid. direkt. om det inte stämmer så är det ju lugnt, jag tycker nog inte att man fuckat upp vänskapen, snarare tvärtom.

ledordet är lojalitet framför bekvämlighet.

Ausa sa...

Prata med snubben

Joanna sa...

katti sa det rätt. lojalitet framför bekvämlighet. fronta grabben och ställ ett ultimatum. antingen berättar han eller du. och sedan finns du där dygnet runt för din polare.

Anonym sa...

pratar vi hypotetiskt eller är det DIN snubbe det handlar om???

Anonym sa...

jag satt i samma sits för ett tag sen. jag ringde och väckte kompisens kille (som för övrigt var grymt bakis) och sa just att antingen så berättar du eller så gör jag det. välj. klick. han berättade och kompisen tyckte att jag gjorde helt rätt.

Anonym sa...

eller så ringer du till alla dina kompisar (med slida) som är så lyckligt lottade att ha en kille (med snopp) och berättar för dessa små kära liv att deras snubbar för eller senare alltid kommer att "råka" doppa snabel i någon annan än frugan. thats life. deal with it. passa på själva att smaka lite annan kuk, jag menar, vem väljer samma jävla sort av plockgodis när man leker svenne varje gång?

Alice sa...

Att prata med killen är förstås det man borde göra först tycker jag. Sen vet jag inte om man kan ställa ultimatum om att "berätta". What if tjejen inte alls vill veta? Jag är inte hundra på att jag vill veta om det handlar om ett enstaka misstag - eller iaf så kan man inte utgå ifrån att det är det bästa för ett par. Lite individanpassning kan det ju krävas. Men att ha ett seriöst snack med killen är ju minimum iaf. Och om du har fått reda på det kanske chansen är att andra har hört det och att det ändå når tjejen, du kan ju påpeka det iaf.

Anonym sa...

Anonym ovanför: Du råkar inte skriva noveller för tidningen Frida? Alternativt bo i ett alldeles för trångt radhus?

Anonym sa...

Berätta för din kompis! Om det inte är sant så är det ju inte hela jävla världen.

Anonym sa...

ingen rök utan eld. klart som fan att det är något fult på gång, och om snubben inte är rakryggad nog att erkänna det när han konfronteras ska han ut ut ut.

Anonym sa...

what? att du ens funderar på att INTE berätta/prata m snubben?!! shit vad dåligt mot din kompis om du inte säger nåt!!

tycker det är bättre att du säger till killen "du eller jag", än att säga till tjejen.

Anonym sa...

Mitt råd är: försök ligga med killen och om han går med på det så vet du att han är ett otroget svin. Då ligger du självklart med honom, blir gravid och gifter dig med hans mamma. Din kompis kommer först att avsky dig men kommer sedan på andra tankar när hennes okända tvilling dyker upp och ställer allt på kant för det visar sig vara killens bästa kompis. De två ligger också med varandra och det slutar med att din kompis rymmer med ditt och killens nyfödda barn. The End.

Anonym sa...

Jag berättade det för min kompis. Killen, som var den som var otrogen, blev skitsur på mig för han ville gärna ha två tjejer samtidigt, men jag tyckte att de i så fall också borde veta. Det hela komplicerades av att min kompis kille var otrogen med en annan kompis till mig. Man berättar för sin kompis, man säger precis som det är: att man inte är säker men att man vet det för att bla bla.

Anonym sa...

Gotta tell. Din kompis alltså. Men fan va jobbigt, som om man bara liksom berättade och så blev allt fridens liljor. Det kommer göra ont, men fan, du måste.