söndag 15 juli 2007

how wonderful life is while you're in the world

just ja, fluffy påminde mej att jag och min kille visst det har en sång. på min födelsedag förra året hadej ag hyrt källaren på en japansk krog där vi hade karaokefest till min ära. jag sjöng whitesnakes "here i go again" om jag inte minns fel. kvällen slutade halv ett på ace där jag skitpackad såg en kille i tomatdräkt sjunga på scenen och sen var tvungen att gå ut/hem och kräkas av för mycket vin och allmän stress över att ha sammanstrålat min spretiga familj, vilket i sej är något som oftast får mej att vilja hets-svepa en vinare. allafall. alla skrålar och sjunger bröligt och det är kul. sen tar min kille micken och säger "det här är för dej emelie" och så börjar han sjunga "your song" av elton john. den låten har aldrig varit någon favorit, men då blev den det. alla tystnade och glodde på min kille som med den sprödaste fina rösten SJUNGER den här låten med ögonen fästa på mej. folk grät. så, ja fluffy, du har rätt. "your song" skulle nog användas vid ett ev bröllop oss emellan.

"It's a little bit funny this feeling inside
I'm not one of those who can easily hide
I don't have much money but boy if I did
I'd buy a big house where we both could live

If I was a sculptor, but then again, no
Or a man who makes potions in a travelling show
I know it's not much but it's the best I can do
My gift is my song and this one's for you

And you can tell everybody this is your song
It may be quite simple but now that it's done
I hope you don't mind
I hope you don't mind that I put down in words
How wonderful life is while you're in the world"

3 kommentarer:

Lovisa K sa...

buhuuuuuu!

puss.

Schmarro sa...

jag tyckte inte han hade så spröd röst. jag tyckte det var lite falskt. men jag var grymt impad oh yes i was.

smul sa...

Oh shit, det är sånt som gör att man plötsligt byter musiksmak som fan!