tisdag 31 juli 2007

dietrich and dimaggio

well. då har man fått prova på hur det är att ha barn egentligen. sötebrödsdagarna är över. mår som en gammal socka. ryggen är krum som på en backhoppare och min kille kom med ungen var nittionde minut och då var det bara att hoppa upp (the cripple way) och langa fram pattarna. ajje. sitter på string nu i en alldeles för varm stickad trasa som jag köpte på tjallamalla igår. svettas OCH kallsvettas. en synnerligen otrevlig kombo. borde skriva så det stänker om det men läser istället intervjun som metro gjort med karin om hennes nya jobb. hurra för karin. och ikväll är det vouge-bal arrangerat av bögjävlarna. önskar jag kunde dra på mej en plym, pudra nyllet vitt och trycka upp mina (faktiskt) gigantiska mammaattribut till hakan och strike a pose. men det ska jag inte. jag ska i stället se tomas von brömssen på allsång på skansen. jag försöker intala mej att det är det näst bästa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hörde du e-type??? haha.
/m, som också valde allsången framför bögjävlarna, trots gästlista. helt frivilligt!

popmorsa. sa...

m who? jag såg bara hans "tro inte på vad du läser i tidningarna!"-bryt i hans allsångslåt. nu har tomas von brömssen precis snackat göteborg. nu är det en kör. en lergökskör. herreguuuuud.

Fröken Smilla sa...

Gissa vad som händer när man läser väldigt många inlägg i en blogg med extremt röd bakgrund?
Ögonen fuckar ur. Hej blindhet!