lördag 8 augusti 2009

Fell a mile

Fan vad livet är meningslöst när Hanna inte är med. Dagarna puttrar fram, jag får vissa saker gjorda, andra inte, förmodligen extremt mycket färre än när hon är närvarande, men FAN, allt är liksom i Technicolor när hon är med. Hon lyser upp allt, även de mest horribelt tråkiga stunderna är liksom fyllda av energi om hon är där. Hennes energi. Min energi. Jag är bara 75% utan henne. Och visst, jag har ju superkul också. Men igår gick jag hem efter spelningen på Trädgården i stället för att hänga med de andra ut, kollade mina mobilbilder på Hanna på vägen, gråtlog lite, kom hem, pysslade med hennes kläder och diskade hennes vällingflaska som luktade skitilla efter att ha stått med en slatt i sedan i söndags och ba... MIN UNGE. GE MEJ. Och igår ringde jag henne, hon ba HEJ, mamma är i himlen och jag ba ehh nej, jag är hemma i Sthlm och hon ba ÄTIT PANNKAKA! och så la hon på. Ahmen TACK. Urhärliga lilla skitunge. Jag saknar dej.

Å andra sidan ska jag och min kille äta lång frulle på Louie nu. Kanske slöshoppa lite, träffa några vänner och hänga i park. Chilla. Sånt. Fint det med. Och i kväll Fridas födelsedagsfest som jag tror blir så toppen.

Och jag tror jag kommer att ha roligare än igår för jag vet, i magen VET jag, att imorgon kommer livets mening hem igen.

11 kommentarer:

lotta sa...

Så jävla fint! Blir lite rörd.

leila sa...

åh så himla fint. blev lite lipig. du är så bra på att beskriva den där känslan så att man förstår exakt.

Popmorsan sa...

tack!

Anonym sa...

Mitt i prick!

Anonym sa...

stort

Malin sa...

*gilla*

meyers sa...

Aww.. Du är den enda människan i världen som har lyckats få mig att gå från barnhatare till att faktiskt längta lite till om cirkus tio år när jag tänkte skaffa knodd. Inte bara för att du så fint beskriver känslan utan också för att du bevisar att man inte behöver bli så jävla tråkig villa-volvo-vovvemänniska bara för att man expanderar familjen.

Anonym sa...

Keep оn woгking, great job!

Feel free to suгf tο my blog - iphone repair petaling jaya
my site - iphone repair malaysia

Anonym sa...

Τhanκs for any other informatiνe
site. Where elѕe could I get that typе of іnfo ωritten іn suсh an ideal manner?

I've a project that I'm sіmplу noω worκing оn, аnd I've been at the look out for such information.

Visit my weblog; iphone repair malaysia

Anonym sa...

Quality aгticleѕ or rеvіews iѕ the seсret
to bе a focus foг the viѕitors tο pаy a quick vіsit the site, that's what this website is providing.

Also visit my web-site ipad repair selangor

Anonym sa...

I like the helρful infο уоu prоvide in your аrticles.
I'll bookmark your weblog and check again here frequently. I'm quіte ѕure I will learn a lot of new stuff right heгe!

Good lucκ for the next!

Нere is my homepage: repair iphone selangor