torsdag 27 augusti 2009

Visa mej ditt cd-case och jag berättar vem du är



I morse lämnade jag Hanna på dagis och sen gick jag liksom inte hem, gick bara planlöst bortåt och så kom jag hem med två par fotbeklädnader och fyra skivor. Har svinmycket pengar på kontot, som inte är mina egentligen (Skatteverkets), men jävlar vad de bränner iväg.

Skivorna är Arcade Fires "Funeral", Pains of being pure at heart, The XX och Band of Horses förra. De hade inte M83:s senaste inne. Kändes urkonstigt att köpa skivor, men fräscht med fysiska ex. Tänk förut, då man lade undan ett par hundra varje vecka för att köpa en skiva på Pet Sounds eller den där St Eriksgatan-butiken. Stod och höll i tre plattor och så hade man bara råd med en av dem och det var skitsvårt. Nu är det mest känslan av "guuud, har jag plats för de här?". *kan ju ladda hem istället* Inget man säger högt på Pet Sounds by the way. Där jag handlade. The XX var Roberts tips, han gav mej Bon Iver för ett par år sedan, sedan dess litar jag fullständigt på honom. Guldbrokadsdojjorna från HM: älskar. Om man kisar ser de ut som Paul Smith. Okej, nästan helblundar. Men ändå. Och gummistövlar: perfekta om det regnar på Popaganda i helgen.


5 kommentarer:

Anastelle sa...

och om ens cd-case är tomt, vem är man då?

Sara sa...

Jäääävlar de HM-skorna måste jag ha. För övrigt sjukt bra skivor alla fyra. Det skulle kunna vara mitt cd-case du hittat dem i.

C sa...

Hej, nu är ju inte det här en sån blogg men vart köpte du dom fina stövlarna? Och ja, bra skrivet i övrigt. En fin sida det här.

Popmorsan sa...

på nilsson, 650 pix och de fanns i svart grönt och... grått? kanske också. ursköna! märket hette typ... viking. köp! de är fab.

Anonym sa...

jag har alltid på mig gummistövlar på mig även om det inte snöar eller regnar utekram