fredag 7 augusti 2009

Needy girl

Om ni orkar, ni behöver inte tänka länge, men bara on top of your heads så där: 2000-talets bästa låtar? Tre stycken som verkligen borde vara med på en topp 100-lista? Jag vet jag glömt så mycket, i går ba: The Knife "Heartbeats"! Hade helt glömt till exempel. Det vore så tråkigt om jag glömde någon mer för mej så där självklar. Vilka är självklara för er? Och skit i om det är hippt, på min lista samsas redan Christina Aguileras "Beautiful" med små twee-band. Högt och lågt. Ber ödmjukast om hjälp. En räcker!

32 kommentarer:

B sa...

justin - my love

Katti sa...

steve forbert - say goodbye to little Jo!

Popmorsan sa...

Mmmm Justin. Yummy. Och Katti, ärdet rätt titel? Hittade fem album på Spotify från 2000, och ingen låt med den titeln finns med?

åsa sa...

Några förslag:
Rilo Kiley "Portions for foxes"
Lucy Pearl "Dance tonight"
Regina Spektor "On the radio"
Postal service "Such great heights"
D'Angelo "Untitled"
Phoenix "If I ever feel better"
Badly drawn boy "Something to talk about"
Cocorosie "Terrible angels"
Jill Scott ""He Loves Me (Lyzel in E Flat)"

Catarina sa...

Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into the Dark, skulle komma ganska högt på min lista. Bra att du inte glömde The Knife. :)

När kommer tidningen? Är sjukt nyfiken på den.

Popmorsan sa...

Bra förslag! regina, postal, phoenix är redan med. och death cab, jag har liksom aldrig gett dem en chans. kanske borde, du är inte dne första som jag frågat och fått svaret ba HALLÅ DEATH CAB!

Kajsa sa...

Andrew Bird: Darkmatter
The Be Good Tanyas: It's not happening
Martha Wainwright: Bloody motherfucking asshole

Nånting sånt.

Catarina sa...

Hahaha jag kan tänka mig det. Har kanske inte den mest unika smaken. :)

Har jag funderat lite mer och här är några fler förslag:
- Nina Kinert, Combat Lover
- 22-Pistepirkkos, I Knew,
- Editors, An And Has a Start eller Smokers Outside The Hospital Doors
- Silverbuilt, Run.

Lycka till!

Kajsa sa...

Felix da housecat - Ready 2 wear. Älskar den. Alltid.

Anonym sa...

Shoreline-BD

Anonym sa...

beirut - elephant gun

anna sa...

Wilco - Jesus, etc. eller Poor places

Eels - Mr E's Beautiful Blues

Håkan Hellström - Tro och tvivel

Anonym sa...

Johnny Boy - You Are The Generation That Bought More Shoes And You Get What You Deserve

Beyonce - Crazy in love

The Raveonettes - Hallucinations

The Strokes - 12:51

Linnéa sa...

Mystery jets - Two doors down eller
Mystery jets - Young love, kan inte bestämma vilken som är klockrenast.
Beirut - Elephant gun
Glasvegas - Geraldine
Hallo Saferide - Vi kommer att dö samtidigt du och jag
Maia Hirasawa - rosaline
Markus Krunegård - Jag är en vampyr
Shout out louds - impossible, Tonight I have to leave it, very loud
Timo Räisänen - when my tear hits the floor
Ahmenåh, det finns så jävla mycket bra låtar som är gjorda på 00-talet, det är rätt sjukt med tanke på att det känns som att det gått ungefär 2 veckor sedan milleniumskiftet

Anonym sa...

The Bloodhound Gang - The bad touch

epic alien sa...

TV on the Radio - Wolf like me

(eller: - Staring at the sun)


Modest mouse - Parting of the sensory

Elliott Smith - Twilight

Patrick Wolf - typ allt

Eric Goesta Rosén sa...

Asså, Outkast "Ms Jackson" borde vara topp tio, samma med "Can't Stand Me Now" med Libertines, kanske "All The Things She Said" med t.A.T.u också. "Provider" med N.E.R.D, "I bet that you look good on the dancefloor" eller annan Arctic Monkeys-dänga, någon White Stripes-låt, "Jesus Walks" med Kanye, man kan göra listan så in i helvete lång, såklart.

Ska bli kul att läsa allefall.

Lotta sa...

Lily Allen, Littlest Things

Anna sa...

Gwen Stefani - 4 in the morning

Viv sa...

Vet att du sa bara en men det blev som en jävla Polly-påse, kan inte sluta.

The Streets-Fit but you know it
Interpol-Evil
The Killers-Mr Brightside (Jacques Lu Cont's remix)

Nu ska jag hålla mig. Lite.

Malin sa...

Antony and the Johnsons - Starfish

Bondhustrun sa...

Jag tycker nåt med Strip Music, typ "Yeah right", någon bombastisk Green Day-låt (ja, min trovärdighet sjönk där, jag är medveten) typ Holiday.

Håkan Hellström FÖRSTÅS, vi drämmer till med "Gårdakvarnar och skit"

White Stripes - "Seven nation army"
Band of horses - "St Augustine"
Glasvegas - "Daddy's gone"
The National - "Fake Empire"
Midlake - "Roscoe"
Operator Please - "Just a song about ping pong"
Gotye - Heart's a mess
Sade - By your side (eller samma låt med Beachwood sparks)
Bright Eyes - First day of my life
Detektivbyrån - "E18"
Bon Iver - "Skinny love"
Kings of Leon "Sex on fire"
Nelly Furtado - "say it right"
Röyksopp - "What else is there"
Familjen - "Det snurrar i min skalle"

pennan sa...

Kanske dessa kan ge associationer i nån riktning eller vara med på listan:

Kelis - Trick me

M.I.A. - nån bra

Teddybears - Cobrastyle

Snoop - Drop it (like it's hot)

Mary J - Just fine

Chemical brothers - Galvanize

Hidden cameras - Ban marriage

Beatnuts - No Escapin' This

The Donnas - valfri

lina h. sa...

Ban Marriage, Hidden Cameras
Take me Out, Franz Ferdinand
och håller med om Bad Touch, Bloodhound Gang

Anonym sa...

Någon med A camp, en sorglig.
/Malin

Anonym sa...

Med risk för att upprepa:
Kanye Golddigger
Nerd Lapdance
David Gray Babylon
Justin Timberlake Sexyback
Kelis Milkshake
Robyn You cant handle me
Beyonce Halo
Ola Nathalie
/ anna strömberg

Anonym sa...

Seaside med The Kooks

Anonym sa...

It´s Not The Fall That Hurts - Caesars

good luck sa...

Duffy - mercy
laleh - live tomorrow
the killers - human
coldplay- clocks
the whitest boy alive - burning
just jack - starz in their eyes
daniel lemma- if I uses to love u
manu chao - me gustas tu
kings of leon - sex on fire
lily allen - smile
will.i.am. - heartbreaker
razorlight - golden touch och america
mgmt- the youth
empire of the sun- we are the people
fleet foxes - mykonos
the wombats- moving to new york
M.I.A - paper planes
Peter Bjorn and John - young folks
Yelle- Je veux te voir
basement jaxx - oh my gosh


..åå gud kan nog fortsätta hur läng som helst!!

Ewelina sa...

Justice - d.a.n.c.e
hot chip - ready for the floor
MGMT - time to pretend

kina sa...

The Postal Service "Such great heights".

Snow patrol "Chasing cars".

Ben Folds "Still fighting it". Fast det är av väldigt personliga skäl som jag listar den; brukar titta på min unge och tänka "You're so much like me -- I'm sorry", och på hur det blir om tio år sådär och "everybody knows it sucks to grow up" och när hon inte längre avgudar mig och "one day you'll fly away from me" ... ebuhuu.

Så jag kanske säger Ben Folds "You don't know me" tills med Regina Spector istället.

Linnéa sa...

det står och väger mellan M83 - Kim and Jessie och Sambassadeur - Subtle Changes. just nu då.