torsdag 6 augusti 2009

Go shorty, it's your birthday

Jag har tagit mej vatten över huvudet. Jag har sagt ja till att göra en lista med 2000-talets hundra bästa låtar till tidningen Novells stora sammanfattning i nåt kommande nummer. Vet inte ens var jag ska börja. Alice hade med Haligh haligh med Bright eyes och jag var helt hundra på att den måste ha kommit typ 97. jag har inget bra tidsperspektiv. Och hur ska man kunna jämföra och platsbestämma så vitt skilda prylar som Gwen Stefani, Lali Puna och Arcade fire? Och var ska Halo in? Och vad gillade jag 2002? Typ electroclash ju. Mmm, jag vet: etta FISCHERSPOONER.

Hmm. Jag kanske skulle göra en sån där Spotify-lista igen. Med era. Som inspiration. Den här ska med i alla fall.

6 kommentarer:

josefin sa...

Säkert!

Jonas sa...

Ja, Out Hud ska med. Jag var lite nervös inför att trycka på play på den där videon, tänk om den lät kass nu när det gått några år? Men det gjorde den ju inte.

Popmorsan sa...

Nä, den är lika studsig och älskvärd som alltid.

Alice sa...

Jag började lite:
http://open.spotify.com/user/siamese/playlist/1fYRIh7B6faWIuxHhKfZCF

Och Haligh, jag minns det för att jag praktiserade på Sourze och satt och grät över Kalle själv på kontoret ovanpå Kvarnen på kvällarna. Men visst känns det som hundra år sedan.

freja sa...

Har ett klistermärke på min spegel - "Dear mr Bush, there are over 100 words for shit and only one for music. Fuck you. Out Hud". Gillar det så mycket att det fått sitta kvar i alla år.

lejnox sa...

den här listan ser jag verkligen fram emot att läsa!

och till alice: åh vad fint att du hade med björns vänner!