måndag 24 augusti 2009

This isn’t happening, happening, happening, happening, happening. It is.



Bright eyes alltså. Så bra. Egentligen baserar jag min kärlek på endast en skiva, "Fevers and mirrors" från 2000. Det är en av de där skivorna jag fortfarande lyssnar på ett par gånger per år, och fortfarande får den där känslan i magen, känslan som växer och växer och gör ont och det är ändå vackert. Jag såg Conor live en gång, på Göta källare, han halsade rödvin och var så full att han ramlade vid ett par tillfällen. Han såg ut att må lika hjärtskärande dåligt som känslan hans låtar förmedlar. Åter igen tanken: lyssnar jag på sånt här för att jag är ledsen, eller är jag ledsen pga att jag lyssnar på sånt här. Hårfin skillnad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Conor är en av vår generations skarpaste textförfattare. Så många lager, nyanser och sanningar som yttras i hans låtar. Att man gillar honom tycker jag är ett tecken på intelligens, oavsett ledsenhet.

Cherry sa...

Jag pratade i telefon med min kille, han skulle göra slut och jag visste om det. I bakgrunden, begravningspreludium: Haligh, haligh, a lie, haligh. Fevers and mirrors alltså, mmm.

elin sa...

Hej! Hur gör du när du lägger in en You tube-video? Jag har också en blogspot-blogg, men lyckas inte lägga upp såhär. Sorry tråkfråga.

Popmorsan sa...

På youtube, bredvid det klipp du vill ha in i bloggen, är det en ruta därdet står namnet på den som lagt upp klippet, en bild också tror jag. Under den är det två textfältsrutor, varav det understa har rubben Embed eller Bädda in. Koppa den koden och klistra in som den är i textfältet där du skriver din blogg. Se till att du väljer klipp som är max 425 pixlar breda, annars blir klippet bredare än vad blogspotfältet är. Du får testa dej fram!

m sa...

http://www.luger.se/monsters-of-folk/filadelfiakyrkan-stockholm/2009-11-12

H sa...

haha.. har också ett göra slut minne till conor. fast inte till den skivan utan till låten "A lover i don't have to love". Hans kompis satte på den i bakgrunden när vi skrikbråkade. Those were the days så att säga. och jag tror att man behöver får lyssna på deppmusik ibland, det kan inte vara ondo.

Stalker sa...

Jag säger bara 'Bright Eyes' - Holy fools samarbetet.