lördag 15 augusti 2009

Hon är så söt när hon sover

I dag vaknade Hanna kvart i sex. Det är ju praktiskt taget I GÅR. Nedrans unge. Fördrev tiden med pärlor, bubblor, Dora Upptäckaren (säg karta, KARTA!, vill döda henne), mackor, dusch/bad, park med Peter och en tripp med buss till Gamla stan och Sciencefiction-bokhandeln. Hanna älskar också sci fi. Hela bussresan hem läste hon deras bokbroschyr och pekade på monster och sa mycket bestämt: "Stopp monster! Här får du inte komma in!". Det är vad vi säger på kvällen när inga spöken får komma in i sovrummet. "Stopp spöke! Här fåru inte komma in!". Ibland spexar hon till det och lägger till ett "ba Laban och Labolina".

Nu sover hon middag. Tack och lov. Kan jag somna? Självklart inte. Klarvaken. Kommer vara det tills sekunden hon vaknar, då blir jag helt utmattad. Så är det alltid.




3 kommentarer:

sofie sa...

åh. fan vad synd att du bor i sthlm. och jag i malmö. och vi inte känner varandra. jag älskar att gå upp kl sex. ja. det är sant. jag hade lätt varit morgonbarnvakt. lätt.

linda sa...

hon är underbart vacker, er dotter!

Anonym sa...

oj oj o, doesnt look good...