torsdag 14 maj 2009

Hon är normal

Vi hade kvartsamtal i dag. Hanna verkar vara helt normal, det var väl det vi kom fram till. Tack och lov. Jag gillar verkligen vårt dagis, superhärliga "fröknar". En som heter Monika är helt fab, hon har jobbat med barn i säkert 25 år och jag litar mer på henne än på Barnavårdscentralen. I morse hade Hanna nåt på läppen som Kalle trodde var herpes. Min första reaktion: äh skit i att ringa, vi frågar Monika. Ett av hennes favoritband är Träd, gräs och stenar sa hon till mej apropå festivaler. Hon hade sett dem. Typiskt urhärligt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsvejs! Älskar din problematisering av det "jämställda" föräldrarskapet, du är en av de få som vågar belysa hur ofta det inte är jämställd. Men för att göra dig ännu mer feministisk; dagis heter numera förskola och "fröknar" är oftast just fröknar iom att de är utbildade förskollärare. Vi måste höja statusen för sk "kvinno"yrken!
Anyway så tycker jag att det du skriver är både grymt och viktigt.

josefin sa...

åh det var monika som var min fröken när jag inskolades på det dagiset för sisådär arton år sen, hon är bäst!