lördag 23 maj 2009

"Tack."

Alltså Henrik. Henrik! Vicken kille. Såg hans show 90´s nyss och fan vad bra det var. Han gav ett så... naket intryck. Han var rolig så klart, men han ville bli tagen på allvar också. Att man skulle se snubben bakom alla citationstecken och det var så FINT. Och under bildkollaget på slutet, hundra snabba polaroider från hans nittiotal som lika gärna skulle kunna ha varit mitt eget kollage minus alla kända fejjor till tonerna av Hey Princess, då snörpte hjärtat ihop sig på mej. När applåderna kom så grät han där han stod på scenen. Och eftertexten var Tack Bea - utan dig hade jag aldrig vågat. Ahmen så FIIII-IIINT.

14 kommentarer:

Ännä sa...

såg det med. man blir glad i hjärtat.

Anonym sa...

citationstecken heter det.

Ulrika sa...

Jag med, sicken nostalgi!!

Popmorsan sa...

Hahaha, gör det? Gud jag har gått ett helt liv och trott det heter SITUATIONSTECKEN! Ahmen GUD. Jag skäms inte ens, det är för sinnes för det.

Anonym sa...

Det var så fint. Även fast jag är FÖDD på 90-talet kunde jag relatera, vissa saker finns kvar. Ironin används än idag, men i mycket mindre portioner.

doris sa...

Samma här. Förutom alla referenser även till mitt 90-tal så blev jag väldigt berörd.

Ings sa...

Fan också bor i utlandet...kan man hoppas det läggs på svt.play?? säkert inte pga av upphovsrätt eller något.

Pang sa...

Haha, min kille rättade mig för två veckor sen angående citationstecken..jag typ: VA? *skäms*

t. sa...

jag har precis vaknat och redan lärt mig nåt nytt. citationstecken alltså! ja det känns ju ganska ologiskt att det skulle heta situationstecken nu när jag tänker efter.

doris sa...

Ings, det verkar vara precis det den gör: http://svtplay.se

Annisen sa...

Ja han va grym, var och såg den på cirkus. Sån stämning!! :)

Ings sa...

Fy satan vad grym han var!! Fick igång svt.play till sist. "Tack" --> tack.

jenny sa...

hehe känner mig lite besserwisser nu med citationstecknen.. det va jag som skrev fattar inte varför det va anonymt, hatar sånt.. jättebra blogg för övrigt!

Anonym sa...

det kan väl heta citattecken också för all del. men situationstecken (som jag bara trodde det hette tills nånstans i tjugoårsåldern) tycker jag funkar minst lika bra, fortsätt du med det.