torsdag 28 maj 2009

You sit around getting older, there's a joke here somewhere, and its on me

Jag känner mej stressad över framtiden. Hjärnan och kroppen hänger inte med i det den vet. Jag tycker mej förstå att jag från och med måndag ska frilansa igen, men jag fattar ändå inte, reagerar inte utifrån det. Datumen rör ihop sej. När sjutton är WTAI nu igen? Är det nästa helg? Är det nu i helgen som Quetzala har födelsedagsfest eller är det Rebeckas trettioårsfest? Och vilken söndag ska vi på Tom Tits med Axel och Agnes? Ska Hanna till mamma nästa onsdag eller är det ytterligare en vecka kvar tills dess? I så fall måste ju det betyda att det är om två veckor WTAI är. Och det i sin tur betyda att midsommar är om tre helger (och vad ska vi göra då? Ingen aning) och att det är NU på torsdag som jag och Lina ska spela på reklambyråfest.

Så här håller det på. Allt är rörigt. I dag såg jag att det är små små fotspår i dammkletet bakom toastolen. Jag borde verkligen torka golven i badrummet. Men vem gör sånt? Inte jag. När mamma är här brukar hon säga att vi borde tvätta fönstren. Då ser jag hur grå de är, som ett tunt ljusgrått filter som hindrar ljuset att riktigt komma in. Min hjärna har ett sånt filter nu, jag kan inte ta in information. Jag skriver ner saker, bläddrar förbi dem.

29 maj: sista dan på nyheter24
30 maj: Quetzalas fölsefest
31 maj: Tom Tits med A&A

2 juni: deadline DN
3 juni: SF:s filmdag, 4 filmer på raken (Woodys nya bl a)
4 juni: deadline DN igen, spela reklamfest med Lina, Pelle barnvakt
5 juni: spela Gubbrummet på Spy Bar, Hanna hos farmor och farfar
6 juni: Rebeckas trettioårsfest

9 juni: deadline DN
10 juni: lämna Hanna i Sala/Västerås
11 juni: deadline DN igen
12-13 juni: WTAI
14 juni: hämta Hanna i Sala

Sen midsommar, Peace and love. Och så på allt detta Kalles schema, vem tar Hanna då och då och när var det Pop Dakar och när hade han Daydream Nation och när var det han skulle spela in teve och när är det handbollsturnering... Och vilka veckor har Hanna semester från dagis? Och när drar Kalle till Norge? Och vad skulle vi göra på midsommar nu igen? Jag ser inte allt kul för det är stopp i hjärnan. Största frågan: hur ska jag få in pengar? Har jag sökt frilansjobb? NEJ. Gud, jag får magsår.

I'm dancing in the dark.

3 kommentarer:

Anonym sa...

man kan säga att jag sitter i samma sits som du, fast jag kan inte frilansa. jag söker bara en massa jobb och självförtroendet är inte på topp.

jävla lågkonja...jävla ångest för framtiden. När blir man nöjd?

Anonym sa...

Det bästa med att hjärnan inte hänger med är att det löser sig ändå...på något vis.

Alice sa...

Google Calendar! Det är världens bästa uppfinning. Man gör en som heter Emelie, en Kalle och en Hanna, sen kan man ha en Jobbdeadlines etc. Man kan skriva in allt var man än befinner sig och så ser man typ "aha min kille ska på klassfest på onsdag då kan han inte hämta hunden på dagis" (byt ut min kille mot din och, eh, hund mot barn). Plus - man kan importera facebook-events man klickat attending på. På riktigt, det är en lisa för själen!