torsdag 27 januari 2011

2011 is looking good to me

Tillåt mig berätta om min dag, som både har varit oerhört ordinär, tämligen innehållslös men också rätt så bra. Jag vaknade hemma hos min pojkvän. Javisst, jag har en sån och det känns fortfarande rätt konstigt att säga det högt, men absolut inte konstigt som i dåligt, bara... annorlunda. Och fint. Och as-as-ashärligt. *wiii* Han skulle klippa sig klockan nio så jag satte mig på tuben hem, han bor vid St Eriksplan. Läste min egen krönika i Sthlm City under åkturen, alltid skräckblandad förtjusning. Okej, inte alls särskilt mycket förtjusning, tycker det är skitjobbigt faktiskt. Åkte direkt hem, dammsög, hängde tillbaka kläder i garderoben, jobbade till två, rensade ut ca 150 cd-skivor som jag ska ge till nån form av skivbörs, sen gick jag till Kaffebar. Som inte tar kort. Så jag gick tillbaka hundra meter, till Sodom. Mullig macka och kaffe, Steven Eriksons "Deadhouse gates", ja, jag läser om dem. Så himla himla bra! Köpte klädhängare till hallen, till Hanna, en sån där design-ripoff med färgglada kulor. Hem, spelade Civilization till fyra, med jobb däremellan. Ungefär här insåg jag att jag inte skulle gå på den där häftiga reklamfesten på DDB, inte heller på Fireball-prylen på Vassa. I stället skrev jag en inköpslista till en nudelsallad jag skulle göra. Tryckte in hörlurarna i öronen och gick ut, lyssnade på Me and my army, handlade, både salladstjofräs och grejer inför Hanna-helgen som börjar imorrn *wiiiiii igen!* Promenerade tillbaka hem, lyssnade på "Miami 2 Ibiza" med Tinie Tempah & Swedish house mafia, så jävla bra. Pratade med Carro, pratade med min syster. Lagade mat, blev skit-skit-skitbra! Dansade lite lyckodans. Åt framför "Halv åtta hos mej". Älskar Helge Skoog. Städade hela köket. Spotless. Lyssnade på P1 under tiden, får mej att känna mej lugn. Orkar inte alltid musik, men orkar ännu mer sällan tystnad. Duschade, hoppade i mysbralla. Släckte ned, tände ljus, satte på en rätt cheesy jazz-platta med Lisa Ekdahl och Esbjörn Svensson Trio. Nu har jag hällt upp ett glas rött från en gammal bibba sen tidig januari, tänt en cigarett och så lyssnar jag på den här. Känner mej pretty jävla... vuxen. *varvar ned* Men också lycklig och tillfreds. Inte nöjd, det blir jag aldrig. Och tur är väl det. Haha. Fy fan för nöjda människor, det finns alltid nåt att gnälla på eller rasa över. Orka människor som ba "ooooh allt är så braaaa nu". Vet aldrig vad jag ska säga till såna. Eller nöjd kan man ju vara. Så klart. Missförstå mej rätt här. Men jag pallar inte såna som hela tiden framförhåller hur jävla bra de har det. Och är. Det blir så lätt till äcklig självgodhet om man inte har en gnutta självironi/svärta/självinsikt. Okej, svamlar.

Men ändå. 2011 is looking good to me. Och om några timmar kommer han. Lullig och gullig efter gratissprit på häftig reklamfest. *wiiii IGEN* *okej lägger av nu*

Bara en grej till. Varför är det så mysigt att skrutta runt i hans kläder? Det känns som världens största romcom-klyscha. Men jag är tokig i det. "wiii... uäh, skoja*

7 kommentarer:

Anna Thunman Sköld sa...

Good for you! Happiness! *tusen hjärtan*

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

L.O.V.E

em sa...

Fantastico! Och det går ju jättebra att blogga på det här sättet också juh :) Men det här med uttryck mellan stjärnor, hade du inte lovat att aldrig använda det ;)

PS: blev glad bara av att läsa om din dag, förstår att du blev glad av att uppleva den!

Anonym sa...

TUMMEN UPP för låångt inlägg! :D

S sa...

Underbara Emelie Popmorsa! Du är så fin & din blogg är lovely!
Blir jätteglad av att läsa att du är sådär snurr-kär! Och liiite avis.. ;)
Big up!

Karin sa...

Alltså, jag vill ha ditt jobb. Just nu alltså. Förstår att det inte alltid är lattjo utan kanske osäkert och jobbigt då och då, men just nu, med mitt heltidsjobb som bara ÄTER UPP mig med jävla 07.30-21.00-dagar och skitlön, önskar jag mig några sådana dagar som du beskriver här. Just precis sådana.

Ms M sa...

Receptet, receptet, receptet vore nice!