måndag 24 januari 2011

Jag är citerad i Washington Post!

Haha ååh. I december, innan Robyn-konserten på Berns, så skulle jag möta Quetzy på Riche. Då sprang jag in i Karin Ström och en amerikansk bekant till henne, bekantingen var journalist och skulle skriva om det svenska musikundret eller liknande. Vi babblade lite, Quetzy kom och sedan har jag inte tänkt mer på det. Tills nu. Jag är citerad. I WASHINGTON POST!

""We're very sensitive to trends," says Emelie Thoren, a music critic and DJ spinning classic soul records at Riche 24 hours later. "As Swedes, we don't want to be in the background."

Det är som att han gjort en tidsresa och träffat mig för sex år sen. Då jag faktiskt var musikkritiker. Och spelade på Riche regelbundet. Men tro mej, det var aldrig classic soul records som var grundstommen då.

Men hajja mäktigt. Washington Post! Bra artikel för övrigt, läs den här.

6 kommentarer:

freppa sa...

Shit vad coolt!
Jag tänkte också med en gång, classic soul records?? Huh since when?
Snyggt citerad iaf.

Alexandra sa...

Kul!

Anonym sa...

Vad kul! :-)

Anonym sa...

Härligt att Tänd ett ljus med Triad är den enda låt som nämns och hypas. :D

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Stort!

Hanna sa...

Hääääääftigt!