onsdag 12 januari 2011

Let me show you the world in my eyes

I dag fick jag grejerna hemkörda och inburna. Jeeesus vad med grejer. Och jag har ingenstans att förvara dem för de tre garderoberna (fyra om man räknar med Hannas) och fläktskåpen jag ska ha i vardagsrummet ska pappi montera upp på lördag. Och även alla tavlor, stringhyllor, hallmöbel, speglar, rullgardiner, gardinstång... men det vet han inte om ännu. Gud vad han ska få borra hörrni. Himla röra, men kul!

Så här ungefär ser det ut i min lägenhet, jag trivs så himla bra. Det är liksom en bra energi här? Jag känner mej rofylld när jag är här. Förmodligen för att det är mitt, och jag ska stanna här, ett HEMMA. Vårt hem. Åh, jag är så himla glad att jag äntligen fick igenom ett byte och att det blev den här fantastiska lägenheten. Yeey me.
Det här är Hannas rum. Jag frågade om färger innan hon drog till Teneriffa, hon ba "daaah mamma, ROSA!". SÅ det blev väl mest det.

Här är mitt köksfönster. Köket är pyttelitet, så man får ha matbord i det stora rummet. Vill inte skymma det här fantastiska fönstret heller, perfekt att sitta i, det börjar redan under knähöjd. Om ni fattar vad jag menar.

Från köket är det en liten trappa ner till stora rummet. Där är ingenting fixat, förutom en stor brun soffa i plysch jag fyndade på Blocket och ett soffbord jag fick låna av min dude. Och så har jag ett grått kylskåp som ni ser. Fanns när jag kom.

Det är hemskt kalt som ni ser. Har kakelugn också, den funkar ej, så jag har lite blockljus där bara. Till vänster om den ska det upp fem stringhyllor, har så himla mycket böcker. Och cd-skivor, jag KUNDE inte slänga dem.

Sovrummet rymmer i stort sett bara min säng. Just nu är det rummet något av en avlastningscentral.

I övrigt ser det mest ut så här...

... och så här. Men härligt va! Det här kommer bli så bra. Hoppas hoppas HOPPAS bara att Hanna gillar det också.

10 kommentarer:

Sara sa...

Åh så fint! Där kommer ni garanterat trivas precis hur bra som helst, det känner jag på mig.

Anonym sa...

Var bor du?
tut.

Popmorsan sa...

Mariatorget.

Och jaaaa, hoppas du har rätt Sara!

Karin sa...

Fint! Och snygg kakelugn.

Var kommer Hannas säng ifrån? Funderar på att skaffa loftsäng/våningssäng till mina barn.

Popmorsan sa...

Vi fick den faktiskt, de som flyttade hade en son som ändå vuxit ur den. Målade den rrosa bara. Men kolla Blocket, det finns supermånga där, såg typ tre halvhöga liknande våningssängar bara i dag när jag letade efter klaff-bord. Kolla! Värt det.

Anonym sa...

Vad fint det ser ut! Älskar att lägenheten ser sådär hemtrevligt sliten och lite gammaldags ut. Inte sönderrenoverad och masshomestagad. Ser ut som ett hem som man vill hänga i. Avis och grattis!

malin sa...

åh, JAG vill flytta in, gärna omgående! lyllos dej

MS sa...

fasiken så fint ni får det! Grattis och gör gärna ett "reportage" om ert boende när ni är klara med allt :)

Sköt om dig!

Sabina sa...

Ååh, nu blir jag ännu mer sugen på att flytta; trots att jag trivs bra där jag bor... plus att man ju så lätt glömmer hur j-a jobbigt det är att flytta.. men den där första kvällen i nya lägenheten - åååh!

Cissi sa...

Ser ju urmysigt ut! Grattis grattis! Trägen vinner även på den där skitsajten. Hurra och hoppas nu ni kommer få det bäst där. Hanna kommer säkert älska det, barn anpassar sig lätt och märker när man själv är pepp, det är min erfarenhet!