söndag 16 januari 2011

Hej lilla mini-dati, imorrn är du min!

Jag är så himla trött på att släpa runt på min skitstora laptop. Den är jäääättestor, men det var bara för att jag tänkte att jag ju ändå aldrig tar med mej den ut och jag spelar ju mest dataspel på den, då är ju stor skärm jättebra. Mmm. Men nu har det gått ett par år och jag spenderar min frilans-tillvaro mest på fik, och den är så himla TUNG och STOR, får knappt plats i väskan (jag har typ en sportbag). Och så är jag rätt mycket i en annan stadsdel varannan vecka, ORKA släpa en halv tegelmur med sej varje gång liksom. Lina sa så här, ungefär alla fall: förenklar det din vardag? Köp i så fall. Så nu ska jag. Tre tusen pix. Ej så fasligt ändå.

19 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Alltså varning på att de där små-pc-arna är så himla katastrofjobbiga att skriva på. Tycker jag i alla fall. ÄVEN när man inte skriver så långt.

Anonym sa...

Tänkte precis skriva samma som snubben ovan. Min inspiration stendör av obekvämligheten.

Anonym sa...

Det där är skräp. Billiga av en anledning. Köp en Mac, en riktig dator.
http://www.apple.com/macbookair/

tove sa...

Jag har en Eee PC från Asus och den är helt okej, kostar typ 4500.

Popmorsan sa...

Men jag är en PC-person, och jag ska bara ha den till enkel ordbehandling och internet. Ev Photoshop, men typ inte ens det. Tror det funkar. Har ju kvar tegelstenen hemma också.

Anonym sa...

En Netbook funkar bra när man är pa sprang, det enda du kanske ska tänka pa är att skärmen kanske ska funka utomhus (inte spegla sa mkt). Lycka till!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Har precis den,men använder bara min oldie ändå...

Anna Svensson sa...

Har en minifjutt jag med. Nu var det visserligen så att jag bara skrev på den i flera veckor under hård stress. Men mina axlar gick typ av. Seriöst känns det som att jag har lättare att få dataont i armar, nacke och axlar efter det. Det går inte att sitta bra med en minidator. Om du bara ska skriva lite grann ibland kanske det funkar men annars rekommenderar jag att du fixar en med rejält tangentbord.

Johanna Lu sa...

Ja små laptops är inte kul att skriva på. Jag har en snäppet över mini och även den funkar inte att skriva länge på, får ont i handlederna och det blir inget bra flyt. Kul i tanken med en söt liten pc, men inte i praktiken.

Anonym sa...

Byt till Mac. Även deras små datorer har ett fullstort tangentbord vilket gör att du inte får ont. Bra batteri och superlätt. du också installera Windows på maccen om du vill så du kan spela. Inte svårt och lära om.

Anonym sa...

Jag tänkte som du gör och köpte en mini-pc men det var så jävla ovärt. Blev så att jag slpade med min vanliga laptop ist. Köp ett par nya skor för pengarna ist är mitt tips. De där små är hemska som fan. :(

Anonym sa...

Ps. Lättare nästan att skriva på Iphonen helt seriöst. Det är nåt med de där små hemska pc-tangentborden som gör en galen. Min har jag använt kanske två gånger sen jag köpte den för två år sen nu. Bortkastade pengar.

em sa...

Jag har visserligen inte skrivit langa texter pa de jag använt men tyckt att det var smidigt. Man maste vänja sig lite vid det lilla tangentbordet (10") men om man varvar med "normal" dator tycker jag det funkar..

Var sa himla mycke negativt här sa jag tänkte att jag lägger mig i :)

Alexander sa...

Som någon sa ovan. Alla maccar, hur liten skärm de än har, har ett stor tangentbord. Dessutom, det finns en anledning till att de där små datorerna är billiga. De är sk*t, långsamma, plastiga och dålig skärm.
Billiga men pengar i sjön tyvärr.

Alla är pc-människor tills de switchar.

Pernilla sa...

Hej, helt annan grej: HURRA för att du bloggat så mycket, jag har itne kollat på nån vekca eftersom det lät lite som att du tänkte pausa. Vilken superbonus mot slutet av dagen att få läsa hundra nya trevliga inlägg om ramar och borrar och sånt. Fortsätt, fortsätt!

FridaK sa...

Jag tycker det verkar trevligt med en liten dator att ha när man är på språng och en större hemma. Det bästa av två världar, liksom.

Och att du inte vill ha Mac förstår jag, fulare datorer får man ju leta efter. Sjukt otrevliga tangentbord också, i alla fall på de varianter jag utsatts för.

ingrid sa...

Håller med Pernilla ovan: HURRA för alla nya inlägg. Trodde också du skulle lägga av. Är liksom kul att läsa även om ditt inköp av mini-data samt dina snyggaste personer fr Elle-galan.

Words are just dust sa...

Jag har en exakt likadan minidator och upplever inte alls att det är några problem med tangenterna. För att vara en minidator har den ganska bekvämt tangentbord. Kanske är det lättare för tjejer med mindre händer. :)

Ett tips är att inte vika ihop skärmen för ofta. Ett vanligt problem med den här modellen är att skärmen efter en stund kan bli vit bara sådär. Lösningen verkar vara dock att låta datorn stå uppvikt.

Limpy sa...

Jag älskar min LG x10, inga problem alls med att skriva på den.