måndag 3 september 2007

can i play with madness

någon frågade om inte min unge har kompisar i sin egen ålder. det har hon! mest har hon hängt med en kille som heter holger gunnarsson, de har mest setts på bakverket. sen har hon en kompis som heter ville england, men han bor i norrköping så de ses inte så ofta. de är hittills hennes allra bästa kompisar. andra som hon hittills bara har tjenat på är betty åhlund, sasja h-k, pella wikingsson, henry gärdkvist och franka johannesson. fast de heter säkert inte så i efternamn de där ungarna. man vet ju inte om det är mamma eller pappa som satt efternamnsprägel på dem. ja, och så sverrir och emelies kids, sisi och salka så klart. snart får hon två nya kompisar när vi får träffa annahs nytillskott och rebecka och cesar klämt ur sej sin. hon har en hel hord med kompisar att slå i huvudet med en spade! nu drägglar och klöser hon mest på sina kompisar, inte så vänskaplig ännu. men hon tycker andra ungar är kul. hon skriker när hon ser dom. och vevar med armarna. urpeppad! imorron ska vi träffa franka. jag hoppas på två sovande turturduvor så jag och ika får gnälla lite om mödraskapets våndor och hjärnans degradering. det är faktiskt helt SJUKT hur osmart jag blitt sedan jag började amma. som om hanna suger hjärnceller. om det fortsätter så här så är jag glad om jag kan alfabetet när det lackar mot jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

BETTY! Underbart!! Älskar namnen i den stilen. SJälv ska jag döpa min unge till Holly när det blir dags för en sån. Sno inte det från mig nu.

Puss puss.
/Freja

Lindsy sa...

Oj va me poolers! Appropå efternamn - vi drog lott, det blev Henry Lilja till min stora besvikelse...

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Han heter H-K. Om Hanna gillar yngre män får vi väl tussa ihop dem nån dag.