lördag 22 september 2007

se den. älska den.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Var den bra? Hur var den i jämförelse med boken, för jag älskade verkligen den boken. Vill inte bli besviken!

Anonym sa...

sett den. älskade den inte. gillade knappt.

popmorsa. sa...

jag gjorde det sämsta, har läst ett kapitel i boken och hade den till och med i väskan när jag hyrde filmen. boken verkade grym så jag bä äh orkar inte vänta och hyrde rullen istället. men jag ska ändå läsa boken. jag tycker storyn är fantastisk. och skådisarna i filmen! så himla bra, annette benning är briljant som sinnessjuk morsa.

Anonym sa...

I så fall propsar jag verkligen på att du ska läsa den! Men det låter ju, iaf på dig, som att filmen kan leva upp till boken. Men den måste ha kommit direkt på DVD? Inte bio? Eller är den inte släppt alls i Sverige än?

Anonym sa...

Al Stewarts "year of the cat" är ju så jävulskt underbar i filmen.

Anonym sa...

tror den kommit på bio, den heter typ "det är något som inte stämmer" eller annat töntigt namn. fox tror jag. men inte helt säker.

Emma sa...

Jo, den gick upp på bio. (Och, usch, jag tyckte verkligen inte om den. Men kanske ska ge den en chans till då?)

Kristoffer Viita sa...

Den är ju värsta bra ju.

Anonym sa...

Carolina och Emma: Jahapp det gick mig förbi totalt och då har jag ändå halvt SPANAT efter den, hm de ville verkligen inte att någon skulle se den och ja Emma, om du inte tyckte om filmen så tror jag ändå att du kommer gila boken för den var faktiskt riktigt rolig!

Anonym sa...

Boken är jättebra. Men hans självbiografiska "dry" är mycket bättre, ännu bättre kanske man säger. Men ni fattar.

Anonym sa...

filmens svenska namn när snäppet värre än filmen i sig