onsdag 26 september 2007

om man blundar, ler och går fort så är man snygg ändå

jag hade en holy shoppingday, ett uttryck jag och min kompis mickan myntade när vi var precis nyinflyttade till stan, det kan väl ha varit 98. jag sportade mangatröjor och för små tshirts med typ polisuniformstryck. vi bodde under mosebacke och jag pluggade web design och hon jobbade på nån klädaffär på stureplan. när våra pengar anlände den tjugofemte så hade vi alltid vad vi kallade en holy shoppingday. då skulle det shoppas till varje pris. och det gjorde jag idag. jag köpte två par jeans, som jag inte ens gillade när jag köpte dme men jag MÅSTE ha brallor. svarta. och fan alltså. min röv är inte gjord för jeans. köpte också svart halsduk och svart polo. väldigt arty och vinterlikt. men inget sitter ju som det en gång gjorde, när man var tynn som en NK-galge! det tar bort glädjen lite när man sneglar mot BIB-hörnan på hm. min krona på verket var en blårutig tjockare tröja från mads norgaard. så jag köpte ju en del ändå. ändå sitter jag här och har inte ett smack att ha på mej ikväll på riche. skitsamma. nu drar jag, iförd säck och väv! hepp.

1 kommentar:

Ester sa...

Hah, skön du är.. Jo, det är problem det där med byxor. Jaja, lycka till med dina holy shoppingdays i framtiden =)