söndag 16 september 2007

if the devil is six, then god is seven

jag är förkyld. it sucks. det är också första gången jag är krasslig sedan jag fick unge och jag inser att det är hemskt mycket jobbigare att vara sjuk när man inte bara är en. men i torsdags hade jag ännu inte blitt sjuk, så då var vi på pet sounds popquiz. lag popmorsa bestod av mej, min kille, sebastian suarez och sofia embrén. vi hade på känn att det skulle bli ett indiequiz och OM det blev. jag var pinsamt dålig på shoegaze-grejerna. när det var ett twee-block skrek jag ut min frustration med ett "jag vill vara i alice eggers lag!", för de såg så jäkla nöjda ut några meter bort. de hamnade på en fin tredjeplats framför petsounds-laget. vårt lag kom sexa. okej ändå.



4 kommentarer:

Schmarro sa...

fina ögon kalle har på översta.

Alice sa...

äh jag är så sur på mig själv över vissa grejer alltså. och seb som sa "om du inte vinner nu så kan du ju sluta komma hit" ungefär. jag fattar inte hur typ mange högmyr och peter e alltid kan vinna, sure, de gillar musik och så men vaffan. jaja.

Anonym sa...

Vem är tjejen med dig på tredje bilden? Känner igen henne. WeirdoSara?

popmorsa. sa...

hon heter sofia! inget weirdo-prefix på henne inte.