måndag 3 september 2007

du är så NOR-MAAAAL!

det var ju så klart jätteroligt på pop dakar. satt med min lilla familj under ett stort träd med jättefina farmorslampskärmar upphängda i och drack kaffe hela förkvällen. den hemlige artisten var orup, och i början kändes han liksom lite fattig, men efter tre-fyra låtar tinade han och vi upp och när det bjöds på "regn hos mej" och "min mor sa till mej" så visste mitt hjärta inga gränser. det var givetvis skitkallt, så när min mamma, syster och unge avvikt runt halv tio kastade jag mej in i gula villan och köpte 25-kronors vin och minglade för att behålla lite kroppsvärme. ljudet var bedrövligt, varannan låt som metropolis spelade dog högtalare för högtalare, så för det mesta var det helt tyst därinne vilket var lite bummer. särskilt när jag hälsar på annika norlin och jag ska försöka få fram nåt smart och det enda jag kommer på är "du är så NOR-MAAAL" och precis då jag gastar NOR-MAAAL i hennes öra väljer ljudet att upphöra så mitt stackars ord ekar i lokalen. stackars annika, stackars mej. såg laakso. köpte en pixies-pin och en heavenly-pin. sen så hände väl inte så mycket mer. jag har blivit så dålig på att återge utekvällar. jag tror det är för att jag tycker det har blivit lite pinigt att namedroppa.

3 kommentarer:

Schmarro sa...

jag kan återge den. du var söt och glad och rolig och snygg och du stod och försökte snacka med markus och lars men allt du fick fram var att du inte hört om ljudet var dåligt eller inte, sedan hängde du mycket med din kille och en del med mig också, vi dansade och pratade en del med peter h. ungefär.

popmorsa. sa...

ja, det var ett synnerligen fattigt samtal jag förde. jag minns också en väldigt dansant martin benninge!

Anonym sa...

trött på att namedroppa... säg det till gustav gelin