torsdag 13 september 2007

dagens i-landsgnäll

hittade en sjukt snygg sjal på weekday från henrik vibskov. den var hemskt dyr, men jag ville ha den. i just had to. gjorde stort rabalder bland personalen om att de skulle lägga undan de två kvarvarande exen, den ena blåochsvart och den andra multirutig. ba "min kille kommer med pengarna!". jag har noll kronor på mitt konto eftersom det blev fuckup med modette-utbetalningen. en halvtimma senare kommer min kille och jag sliter honom i ärmen till de fantastiska sjalarna och jag är som ett barn i en leksaksaffär, och ba "blå eller multi? visst är den fantastisk?" och typ dansar där inne. ser på honom med tindrande och förväntansfulla ögon. och han ba "NEJ". jag blev helt paff. vadå nej?? och så säger han med pedagogisk röst och en med osynlig klappande hand på mitt huvud att "den är för dyr(lilla gumman)". så himla pinsamt. jag blev tre äpplen hög och svinförbannad. och det handlar inte om sjaljäveln i sej, jag vet att den var ruskigt overprized. men jag har fött hans barn! ge mej en sjal om jag vill ha en! det är inte som att jag går och gnäller om att han köpte en jävla projektor för tolv tusen förra månaden. det handlar inte om sjalen. det handlar om att han klappade mej på huvudet som en pappa till sitt barn och ba "nej. du får inte". hallå, jag är fan vuxen och ja, jag vet att det är lite tajt ekonomiskt just nu men ÄNDÅÅÅ-ÅÅ. och till råga på allt så inflikade han "har du ätit något idag? du verkar så orimligt sur". han kunde lika gärna frågat "haru mens eller?".

11 kommentarer:

Anonym sa...

ahahaa jag dör fan vad kul!

Anonym sa...

Brukar inte kommentera här..men fan det där var skoj..på ett dråpligt sätt!

Anonym sa...

Det var väl fan inte skoj. Om man har fött barn har man rätt att ställa vissa krav.

Anonym sa...

Gå tillbaka i morgon dag och kräv båda sjalarna.

Anonym sa...

Jag skulle inte satsa på en sjal av Vibskov utan ett par tygskor av Peter Jensen i så fall.

Jag vet att sjalarna är snygga, men tycker de börjar få ngt modesvennigt över sig.

Anonym sa...

Jag tror att ilskan har att göra med hans längd vs din. Det är alltid förnedrande när långa människor klappar en på huvet. Tvinga han att sno sjalen åt dig som straff!

Anonym sa...

Köp för dina egna pengar. det kan han han ju inte ha nåt att säga till om. min mamma säger att det krävs två saker för ett lyckat förhållande, den ena är separat ekonomi. den andra har jag glömt

Schmarro sa...

"den ena är separat ekonomi. den andra har jag glömt"

FANTASTISKT kul. älskar ida.

Anonym sa...

Fast nu kom jag på det. Det var att man ska kunna vara i samma rum men göra olika saker utan att störa sig på att den andra är där.

Anonym sa...

"den ena är separat ekonomi. den andra har jag glömt"

Haha! Jag tänkte att "kärlek" kunde vara den andra grejen, fast det är kanske underförstått. Men den andra som kom sen var ju också bra. Pengar och förhållanden är knepigt, jag är nog med idas mamma.

Anonym sa...

och jag som alltid har hävdat att det viktiga för ett samboskap är att man inte har separat ekonomi...