fredag 7 september 2007

med blommor och med blader

igår fyllde min kille år. jag kom inte tillbaka till stan förrän idag så jag firade honom nu. jag hade massa paket! sju stycken. som en stackars tjej på åhlens fick slå in. massa prytlar och lådor och tidningsställ och små block till hans kontor. och så passade jag på att köpa buffy säsong fem till mej själv. och två latte från espresso house på två timmar, it kills me att vara i sala och bara kunna dricka morsans brygg. och så hade jag ju tänkt att vi skulle åka till barcelona nästa vecka, att det skulle vara en gjuten present till oss båda innan jag börjar jobba om tre veckor. men satan vad meckigt det var med flygbiljetter, hade fixat så vi skulle få bo i quetzys killes lägenhet och allt, men så sprack det på att man inte kom under fyra tusen för flyg. allt över tolvhundra var dyrt fick jag veta av bättre vetande. så jag sket i det och köpte en iTouch ustället. nån ny tuff iPodsvariant med mac osx och trådlös surf och touchscreen och sånt. min kille blev jätteglad. nu får jag leva utan latte i en månad. gigantiskt hål i kassan. men det är han värd. och det är ju ändå honom jag sträcker ut handen till och ger hundögat. gud så förnedrande det är. "har du en peng?". som att vara åtta år igen och vilja ha en krona till en sur klump eller banankola.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sur klump!! Haha, emeluttan - you are killing me! Puss puss fr tjingtjong

Anonym sa...

Den 27:e augusti hade du 1000kr kvar på kontot. Hur hade du pengar till alla presenter???

popmorsa. sa...

gud vilken anklagande ton. jag är frilansare. det drällde in en (mindre) summa. itouchen betalas vid leverans.

Mårthen sa...

iTouch! Nu blir jag avundsjuk. Jag vill komma och provklicka lite någon dag. För övrigt var det väldigt länge sen jag åt en banankola. Finns de fortfarande?

Anonym sa...

du vet attt man kan göra egen latte hemma va?

popmorsa. sa...

mårthen: jag tror det? vore sorgligt annars. du är hemskt välkommen btw.

anonym: jag vet. men det är inte lika yummy.