onsdag 5 september 2007

tjenare italienare (rim)

min kille fyller år imorgon. min kille tycker inte att pengar är lika med en bra present. han vill ha tanke och kreativitet bakom. och det låter ju logiskt, men jag är inte van vid det. i min familj har man gett varandra presentkort i alla evigheter, summan har baserats på graden av dåligt samvete. nu ska jag plötsligt vara påhittig. buhu, det är skitsvårt. my undying love, räcker inte det? nähä. och att hinta om att jag gav han en unge i februari, räcker inte det, det tror jag inte heller kommer att funka. han säger att han är "enkel". so not true. han vill typ hellre ha en dikt jag skrivit eller en tröja jag broderat nåt kul på än nåt köpt och färdigpaketerat. eller en sladd. min kille älskar sladdar. han kan rota i sin gigantiska sladdlåda i tio minuter och sen titta upp på mej och bara le fånigt lyckligt och utbrista "jag älskar sladdar, emelie". men det finns så många sladdar ju. jag kanske köper en skitdålig sladd, även fast den är dyr. som om nån skulle lägga ner en massa pengar på nåt från dkny eller french connection eller så. och så har han ju så mycket sladd. nä, men hörrni, jag sätter mej på en av morsans pinnstolar och diktar nu då. rimmar lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tips. lämna bort ungen, vira in dig själv (naken såklart) i en LÅNG sladd som han får vira upp dig ur, sen sexar ni loss lite.

eller så ger du honom en sladd som du och hanna har målat som du sen ramar in lite fint

eff sa...

Hannas självbiografiska författarpremiär anno 2030: Jag - ett sladdbarn.

Anonym sa...

jag tycker att du ska klistra upp sladd på hela eran lyas väggar. som konst! eh. ett litet försynt tips från nån du inte känner.