måndag 20 augusti 2007

jag försöker att inte tänka på't

...men imorron ska jag dra ut en visdomstand. det kommer knaka i min käke och även om det inte gör ont för man är ju bedövad så är det något fan så onaturligt över det. jag har vant mej vid flisor som stänker när man borrar. det ilande ljudet som vibrerar i skallbenet. den långa sprutan och känslan av att behöva svälja fast man inte får. allt det. till och med den saftiga summan man måste betala för besväret. men ljudet av en krasande tand som bänds bort. nä. not so much. fan. man skulle ha blivit tandläkare. de torde vara miljonärer innan trettiofem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gahh, lycka till. Fast jag är tvärtom, jag drar hellre ut en tand än borrar för det är det värsta jag vet. Senast i höstas gjorde jag mig av med en visdomstand och det gick på nolltid och var inte alls obehagligt.

Anonym sa...

Ett tips, ta med mp3:n eller Ipoden och lyssna på hög volym. Även om man fortfarande hör, så underlättar det verkligen med bra musik i öronen. Man slappnar av på något sätt.

Schmarro sa...

du och dina stackars tänder. hoppas det gick bra. pusspuss.