onsdag 23 mars 2011

Dagens dagens

Dagens humör: En udda blandning av pepp och misär.
Dagens mående: Ja men jag är ju så förkyld, jag bara VET att inom tre timmar kommer jag tappa smaksinnet och det är så jävla jävla trist.
Dagens borde: Ha! Har redan dammsugit. Jag borde ta tag i att hitta en revisor, det brinner lite i knutarna med tanke på att deklarationen ska vara inne typ snart? Och ja just ja, greja pensionsspar. Tänkte göra det via min bank. Nån som har tips på pensionsspar?
Dagens frisyr: Åååh, önskar jag kunde svara knullrufs här.
Dagens smink: Gårdagens.
Dagens klädsel:  Gårdagens, kom hem vid tio och har inte orkat ta tag i det. Men vad är det då, undrar ni nu. Jo, det är en svart tisha  från Weekday och nån sorts mysharemsbralla i ull (?!) från HM.
Dagens favoritlåt: Jag går igenom mina cd-case och bränner om typ alla mina cd-skivor i dag, det är liksom ingen ordning. Så jag lyssnar mest på gammal skåpmat i dag, men den hära är ju himla bra och missa förr guds skull inte från ca 4:05 för då kommer det bästa bästa bästa:

Dagens hatlåt: Hat är ju ett oerhört starkt ord, men jag har himla svårt för allt av de här som kallar sig Movitz.
Dagens planer: Bränna loss, livnära mej på Vicks. Vid fem kommer Babbo, vi ska ha Gossip girl-race och käka nåt kul som jag inte kommer känna smaken på. Sen ska jag åka hem till min kille och tvinga honom massera min rygg. Åååh. Längt.
Dagens vill ha: Umm. Jag skulle vilja ha en inbokad resa till Paris i helgen, med min kille och kanske några andra kompisar, en stabil shoppingkassa, ett rum på nån krokigt rangligt jättefint hotell och vin i mängder.
Dagens längtan: Igår bokade jag flygresan till Ibiza, epic längt dit. Och så längtar jag alltid efter Hanna när jag inte är med henne. ALLTID.
Dagens beroende: Förkyld eller ej, mitt beroende är konstant. Kaffe och cigg. Jag vet, moralpanik undanbedes.
Dagens tråkigaste: Inget! Förutom lite sjukma är livet rätt bra. *gud vad detta kommer bita mej i arslet inom en vecka, så är det alltid*

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars sjukis. Mina bästa tips: kan jang, 2-3 gånger per dag. Mot smärtan så funkar kombon alvedon och bafucin rätt bra. Alvedon finns även som munsönderfallande och då har jag en känsla av att den lokalbedövar lite i svalget också (precis som bafucin). Be kompisen ta med sig detta om du inte orkar handla själv! Och krya på dig.

Play as if sa...

Det är smidigt att ordna pensionsspar via banken, men det är dyrt. De är dyrare i avgift. De har också ofta ett sjukt stort fondutbud vilket kan ge känslan av att inte kunna ha koll/bli pratad över huvudet på om man inte har koll själv. Mina tips är att ringa AMF 020-696320 eller helst KPA 020-650500 och säga hej, jag vill starta en privat pensionsförsäkring.

Mvh
jobbar med detta och är skadad

Anonym sa...

Var bokade du Ibiza-resan? Jag är också sjukt sugen på att fara dit.

Jane Doe sa...

En man som försökte prata pensionsförsäkring med mig hävdade också att försäkringsbolag är bättre än banker, just eftersom banker är dyra. Nu jobbade ju han på försäkringsbolag själv och vad vet jag, han kanske pratade i nattmössan eller bara var en jättesäljsäljare. Men i alla fall..

Play as if sa...

Det ÄR dyrare. Sen är det ju olika om man har det som prio eller ej, det är ju inte som att en kostar 1 % och en 57 %.

Sarah sa...

Hej Emilie,

Jag jobbar som redovisningskonsult och hjälper dig gärna med bokföringen och din deklaration. Jag har skickat ett mail till din City-adress.

Vänligen,
/Sarah

Sarah sa...

Hej igen Emelie (förlåt för felstavningen i förra kommentaren).

Mail via mailadressen på City.se studsar glatt tillbaka. Om du är intresserad av lite hjälp når du mig på sarah.nyman[@]bdo.se.

/S.

kootchi sa...

basta laten, som jag hittade for att du spelade den pa kaken. ar fortfarande glad for det!

-Karin