torsdag 24 mars 2011

Time goes by so slowly for those who wait

Hej. Jag hostade ihjäl mej i natt. Tog en taxi hem från min dude kvart i ett för jag hostade så mycket, och det är så himla hemskt att ligga och rosselhosta/torrhosta med någon annan, blir liksom dubbel ångest, för jag vet ju att jag håller honom vaken. Så jag åkte hem, hostade loss till ca tre (det går rätt bra tv-serier om nätterna? Boston legal! James Spader!). Nu min undran, hjälper receptfria hostmediciner eller ska jag försöka få loss som juicy heavier stuff från min husläkare? Cocillana nånting?

/Hostobert.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har haft bronkit ett antal gånger och cocillana är ju bäst. Men faktum är att det ibland lindrar med receptfria Teracough. Övriga receptfriasorter har jag däremot funnit helt värdelösa.

. sa...

Receptfritt är waste of money. Cocilana is the shit.

Anonym sa...

Receptfritt funkar ALDRIG. Har testat allt!

Millis sa...

Receptfritt suger! Det enda som funkar mot sån där hosta är Cocillana. Jag får dessutom alltid en liten buzz av den, hehe kan ju vara trevligt det också (även om jag helst ska undvika att köra bil då mao). Sover som en björn i idé gör man med en slurk av det före man går och lägger sig, så ring VC direkt!

Martina sa...

som sagt, receptfri hostmedicin är bara buffel och båg, cocillana äger! fast ta det försiktigt, jag har fått hallisar av cocillana när jag följde läkarens helt sjuka ordination. trappade ner och då var det perfekt!

Popmorsan sa...

Tog just en sipp Cocillana - väntar med spänning.

Josefine sa...

Tips. Ligg högt MEN PÅ SIDAN! Absolut inte på ryggen. Inget receptfritt fungerar för mig men jag tål heller inte cocillana därför har jag fått öva fram detta sidoliggande. Det botar inte skiten men hjälper litegranna när man ligger och grinar halv fem på morgonen sömnlös pga host.