onsdag 23 mars 2011

I'd only need a lifetime to explain

Alltså om jag fick en krona för varje gång jag lyssnat på den här låten. Den här och "Pale honey" och "Histrionics" är lätt mina favoritlåtar med Popsicle. ÄLSKAR. Jag kommer inte på nåt dåligt med dem. Alls. Och man stod där Hultsfred '92, haha, jag var faktiskt där på plats. Stod där i midjelångt tunt flygigt hennafärgat hår, Docs och nån himla lilatonad batiktröja och VIT VIRKAD VÄST FRÅN INDISKA. *dör på my sense of style* Såg Popsicle. Och Levellers. Det enda jag såg det året, det var min första festival, jag var sexton år.

4 kommentarer:

trofast läsare sa...

Skulle älska att se bild på dig då *aaah* Du såg säkert stencool ut!

Trofast läsare 2 sa...

Ja fy faan, bild vill vi se!
Känner så igen mig - mitt första Hultsfred -95, fast jag var 17 då, samma hår, kanske lite mer manchester än batik, men åååh vilken nostalgi!

Anonym sa...

Mäh lyllo er som var på festival på 90-talet!!

erik sa...

Ja, det var MAGISKT. Min första festival också. Minns det som att det var sol hela tiden, kan det stämma? Sen körde det nåt Hultsfredsprogram med Joppe Pihlgren och han storebror som var olidligt pinsamt, och de visade Sandy från konserten och det lät skit? Inte för att jag älskade dem mindre för det.