måndag 7 mars 2011

En helt fucking fantastic dag

Vi möttes upp på Babylon, vissa var bakis, andra inte. OBS! Inte jag. Hade sovit tolv timmar och var helt squashad? Konstigt det där.
Vi åt goda lylliga saker, som alltid på Babby. Utanför var det vansinnigt vackert väder.
Jonna var glad för att hon och Lina kommit på ett eget verb.
Sen tänkte vi bio, men vad vi än kom på för film så var det någon av oss som redan sett den. Och så var det ju så smashing väder, så vi gick ut i solen i stället.
Vi tog en långprommis till Hammarbybacken och sen båten hem tillbaka till Söder.
Det var rätt så jävla kallt, men vajjert.
Här står nog Ante och peppar Wille att det inte är hela världen att han just talat om för en femåring att han skulle dö inom tio sekunder i det iskalla vattnet om båten skulle sjunka.
Då blev han glad igen.
Ungefär vid Bakverket hittade vi en rolig grej.
Det var väldigt halt. Och ungefär här mötte vi en pappa som ropade på sina barn. De hette Hans-Ove och Tengil. Helt vanligt.
Sen! Gjordes det quesidillas hemma hos mej. Innan tog de andra en öl på Snottys medans jag gick hem och panikstädade i en halvtimma.
Lina är så attans bra. På liksom allt.
Vi åt ihjäl oss.
Thomas hade kommit hem från Sundsvall och ville gärna mysa lite. Han hade med sej chips, dipp, godis och två 200-grams chokladkakor. Jeez.
Klockan nio började Wallander-rullen på TV4 så då kollade vi på den. Thomas sa efter en kvart: det är advokaten. Och det var det. Slut på dag. Helt sjukt jävla bra dag. Och jag fick prata lite med Hanna också. Bore hade bitit henne i armen, hon var så himla upprörd och kunde liksom inte FATTA, "han BET mej, mamma? Med MUNNEN??". Åh gulle. Sen somnade jag som ett barn med min kille bredvid. Älskar den här helgen.

5 kommentarer:

Hanna La sa...

Jag åkte förbi dig och ditt gäng igår, när ni var på väg ner från Skanstullbron mot Hammarby sjöstad. Och ni såg ut att ha precis en sån dag som du beskrev - en skönt glatt gäng som promenerar i fina våriga solen efter att ha brunchat, lite som på film. Och tanken slog mig såklart att den här dagen kommer jag nog få läsa om.

Det är fortfarande nåt bisarrt av att känna igen sina bloggfavvisar på stan, människor man vet en massa om men inte ska låtsas om att man vet om på nåt sätt. För det känns stalkigt/nördigt/påträngande/oviktigt att säga nåt.

Popmorsan sa...

Haha, gud, jag känner precis lika när jag ser MINA bloggisar. Tänker det är fullt normalt? *hoppas hoppas*

maria sa...

amen verkligen! jag har på riktigt varit på väg fram till dig på louie louie flera gånger. tänkt typ att "nej, men där är ju emelie, kul!", innan jag besinnat mig och kommit på att det är ju inte som att vi känner varandra bara för att jag läser din blogg. mycket, mycket märkligt.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Vilket härligt långhäng! Har aldrig testat Babyloon trodde ej de hade käk mer barhäng för tjugisar nu vetja! =) Topp!

Anonym sa...

Jonna är så himla lik förr i tiden-Courtney Love. Jättefin!