lördag 26 mars 2011

Freestyler (rock a rock the microphone)

Igår när jag piffade till mej för att gå till spelningen på Kåken blev Hanna så himla suktad, så hon stod superlänge och tog sats innan hon fick ur sig ett "får jag läppschtifjs". Hon vet hon inte får lajja med mina sminkprylar. Och så fick hon det just igår, och hon tyckte hon blev så himla fin.

Hmm, jag har faktiskt lite moraliskt huvudbry angående detta med smink och Hanna. Jag vill inte att hon liksom ska tycka att hon inte är fin UTAN. När jag var tretton hade jag hellre amputerat några fingrar än att gå till skolan utan ett kilo brunkräm och Idomin på läpparna. Men jag vet inte vad jag kan göra riktigt? Är inte direkt beredd på att gå amish i fejjan själv för att föregå med gott exempel.





6 kommentarer:

Fröken N sa...

Blir nog svårt att hålla smink borta om man använder det själv. Ryste först lite av kombinationen barn + smink när jag såg bilderna, fast sen kom jag på att när jag var typ 6 var mitt snyggaste att ta blå ögonskugga upp till ögonbrynen och cerise läppstift till det (det var 80-tal och min mammas kompis jobbade för Oriflame och gav mig gratisprover). Tror aldrig jag gick ut sån dock (fick kanske ej för mamma?), det var nog bara en hemmagrej att leka med. Som vuxen läser man ju in en massa grejer medan det för barn kanske inte är konstigare än att leka/klä ut sig på annat vis.

Alexandra sa...

Men du går väl osminkad ibland? Det är nog en viktig grej, och att låta henne testa såklart utan att göra en stor grej av det, kanske mer fråga om det är kul än att säga att hon är fin liksom. Försöka att undvika att ge henne beröm överlag för att hon är fin eller hennnes utseende utan bekräfta på andra sätt.

För när jag tänker på själv varför jag har läppstift så är det ju eg mer för att det är kul och piggar upp med en färgklick än att jag blir så himla snygg.

Din unge verkar iaf vara så himla go.

Hanna sa...

Min unge tycker att det är skitintressent med smink, örhängen och annat tjafs trots att jag sällan har smink på mig alls.

Hon har däremot fått läppglans i olika färger och en en liten dosa med typ 4 olika färger på ögonskuggor och en egen liten glittrig necessär. Den plockar vi fram ungefär en gång var tredje månad och har sminkfest. Hon får sminka mig och sig själv.

Som ett litet tips..

Popmorsan sa...

Ja gud ja, nu gör jag ju det. Osminkar. Orka piffa varje dag liksom. Men mellan 13 och 30 var det världens största no-no.

Aurora sa...

här hemma har vi sagt att kiddsen får sminka sej när dom e hemma, men dom får inte gå ut me de, den största på 7 år har vi godkänt läppglans när hon ska på kalas.
jag var aldrig så mycket för smink, och när jag väll sminkar mej så använder jag bara maskara och rough (?) lite läppsyl och på senare tid har även jag funnit läppglans ^^
men de e svårt de där med hur man ska behandla frågan om smink, men de här har funkat för oss.

U sa...

min mamma har aldrig sminkat sig och trotts det var jag precis som du i tonåren, brunkräm och vit ögonpenna en masse.