tisdag 3 februari 2009

So so what? I'm still a rockstar

Jag uppdaterar min gmail var femte minut. Har sökt ett jobb, vill verkligen ha det. Jag har aldrig varit nervös inför intervjuer innan, men sedan jag fullkomligt kraschade på en med TV4 strax innan jul, så har läget helt förändrats. Tidigare har jag känt att jag har kunnat lita på min personlighet, min stil och min humor, och de tre attributen har också gått hand i hand med min ålder. Young and fresh and all that. Reality check, fröken Jag. Du är över trettio. Då kanske det inte längre funkar med fnitter, (urroliga) skämt och kamratlig attityd. Man bör nog betona sin CV och sin proffsiga sida, inte bara att man är en Buffy-tittande populärkultursjunkie.

Eller så är de tre attributen jag nämnde tidigare (stil, humor, personlighet) inte längre vad de brukade vara.

Ursäkta mig, nu måste jag refresha min mail igen.

Inga kommentarer: