måndag 29 november 2010

Äsch igen

Sorry för oerhört klent bloggande. Nuförtiden spenderar jag rätt mycket tid i Vasastan, och vet ni, iPhone har ingen täckning i Vasastan. Helt vanligt. Jag lämnar lägenheten och ba BONK tio mess om missade samtal. Det är himla irriterande. Så jag kan inte blogga från mobilen, inte kolla min Facebook, inte smsa med omvärlden. Som en bubbla. Och vet ni, det är rätt så skönt till och från.

Alla fall. Tog mej ut ändå i lördags. Beställde en taxi hit, som skulle hämta mje och sen skulle jag i min tur plocka upp Frida & co vid Gotlandsgatan. Taxi Sthlm ba: mmm, det kan dröja lite, men vi ringer. Man ba... okej. Fyrtio minuter senare hade ingen ringt och jag ringde upp. Dom ba men asså, du sitter ju i taxin nu? Jag tittade mej omkring i mitt kök och ba "näää". Så de skickade en ny som skulle ringa. Till slut haffade Frida en på himla Ringvägen som hämtade upp mej, jag avbeställde den från Taxi Sthlm och så åkte vi till Kåken.

Dagen därpå ser jag att jag har två missade samtal från okänt nummer, kollar upp, jaha Taxi Sthlm minsann. De hade ringt halv två. Exakt två timmar efter att jag beställde min första taxi från dem.

Kåken var kul. Det var hippa unga män i skinnpaj som spelade be bop a lula-låtar, uppblandat med en och annan Smiths. Relativt händelselös kväll. Men fin liksom.

Lite random pics från helgen:






11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lördag och löningshelg, du tror inte att fler än dig vill ha taxi då? Kanske kunde varit liiiite mer förutseende och förbeställt den men du är tydligen så smart som du verkar.

cecilia sa...

Vad hände med vanlig hyfs, takt och ton? Känns rätt ovärt att vara taskig mot någon för att denna, eh, _inte fick tag på taxi_. Eller?

Hanna sa...

Ursäkta? Hon ringde ju och då sa de att de skulle ringa tillbaka. Tycker du alltså att det är rimligt att de då ringer tillbaka efter två timmar? Och innan dess ha skickat en taxi fel? Klart att det kan vara svårt men säger de en sak får de väl hålla det!

freppa sa...

Hihi troll. Troll som fortfarande orkar. Det måste man ge den.

. sa...

Men orkar kommentera taxin, jag vill kommentera PUSSEN!

Anonym sa...

Fin pussbild. Jag blir avis... Men hoppas för din skull att det var lika fint som det ser ut!

Popmorsan sa...

Ooooh, det är inte JAG som pussas. Haha herregud. Det är Elsa och Pontus!

Sara sa...

Jag glömde att du numera är blond och fick också för mig att det var du på bilden. Blev så ivrig att jag pratade rätt ut i min ensamhet :)

teklaemilia sa...

men gud första person här i lilla tråden vem är du.

Woddsmanfred sa...

What? Har inte iPhonen mottagning i Vasastan? Jag bor mitt ute i skogen och kör mitt internet genom den... Wierd!

Popmorsan sa...

Nej! Lite här och där bara, det är himla irriterande. Å andra sidan knasar den i vissa lägenheter på Söder också. Som att vissa hus är byggda av "hej jag hatar iphone"-material.