onsdag 3 november 2010

En liten enkät

Vilket ställe är du oftast på? Hmm. Kåken och Spy bar, tror jag.
Favoritbar: Babylon.
Favoritklubb: Går ej på klubbar längre.
Sveriges bästa dj: Tony Zoulias.
Så viktig är musiken: Allt.
Hit tar jag någon på första dejten: Oklart.
Här firar jag min födelsedag: Hmm, var var det nu igen.
Här skulle jag fria: Ska aldrig gifta mej ju.
Hit går jag en tisdag: Babylon. Men alltså, jag går inte ut på tisdagar.
Undviker: Ställen med tuff technomusik.
Om du sitter själv i en bar, vad gör du? Lajjar med iPhonen.
Bästa utestället att vara ensam på: Förut hade jag sagt Riche, för där kände jag alltid nån men nu är det inte så längre. Så hmm.
Stammis på: Louie Louie. Fiket alltså.
Beställer alltid: Ett glas vitt. Och Fireball om det finns.
Dricker helst: Vin. Sällan öl. Aldrig drinkar.
Bästa gå-ut-plagget: Nåt svart och sjavigt.
Äter på väg ut: Undviker att äta innan utgång.
Äter på väg hem: Oooooh, typ allt. Men oftast grillad toast från nån grill.
Det första du gör när du kommer hem: Lägger mej i sängen, med smink och allt.
Äter dagen efter: Pizza gärna. Med bearnaise. Och Coca cola. Och smågodis.
Om jag fick återuppliva en klubb i Stockholm så skulle det vara: Metropolis. Så klart. Men också matsalen på Berns, det var så sweet där.
Utekväll jag helst skulle vilja återuppleva: Alla som gick så där åt helvete fel, göra om göra rätt. Fast det har ju mest med personliga relationer att göra.
Utekväll jag ger allt för att slippa återuppleva: När han jag älskade gick hem med en annan och jag stod och storbölade över skivspelarna på Riche. Gud, det var pinsamt.
Så är jag att springa på ute: Glad och disträ. 
Bästa sättet att få kontakt med någon: Säg hej!
Kan man träffa kärleken ute? Japp.
Har du blivit utslängd någon gång? Nä! Helt sjukt ändå.
Har du blivit dumpad ute någon gång?  Hmm nä, men jag tror jag har gjort det själv. Gud så hemskt.
Har du fejkat stämplar? Ja.
Så länge är det värt att stå i kö: Oklart. Jag går sällan till ställen där jag behöver köa.
Förfest eller efterfest: Förfest, absolut förfest. Efterfester är oftast deppiga och knarkiga. Orka.

3 kommentarer:

Traveler sa...

Har följt din blogg ett litet tag, men läst mig bakåt en bit. Gillar det du skriver i bloggen och i krönikan! Men rent för nyfikenheten, tycker mig se en förändring av intressen och värderingar... eller är jag ute i det blå? PS: en skön en du! :)

Popmorsan sa...

hmm, hur menar du förändringar och värderingar?

Traveler sa...

Som jag sa (skrev) har bara följt din blogg sen du blev presenterad i City och av nån anledning så gick jag bakåt och läste ganska mycke, ska inte påstå att jag kommer ihåg allt och har säkert tolkat en hel del på mitt sätt (oj... har gått i försvar) men åter till frågan i allmänna ord så verkar du ha ändrat din syn på vad som är viktigt i livet, synen på det andra könet och synen på vardagen.... och det är inget negativt menat varken före eller efter!! fan inte så bekväm i att kommentera andra på offentliga ställen... lättare att lufta sina egna tankar. Har faktiskt inspirerats av dig att fortsätta min egen blogg efter den egentligen redan uppfyllt sitt syfte. OJ! svaret blev lite väl långt.. ser framemot att fortsätta läsa din blogg!!