fredag 3 december 2010

En kvinnlig Eddie Meduza

I torsdagens Sthlm City så har Jenny skrivit ett stort reportage om den nya ful-humorn och där nämner hon Lilla Lovis, som råkar vara en kompis till mej, och jag vet inte varför jag inte skrivit om detta tidigare, men nu blev jag påmind. Jag är tokig i XXX (jag fattade som att XXX ville vara anonym, så jag skriver inte hennes namn här), hon är så himla gullig. Jag träffade henne för första gången på en soffa i Berlin, hemma hos Slagsmåls-Frej, hon var superbakis och sippade vin i hotpants innan det blev "modernt". Åh, dagens ungdom. Jag är typ tio år äldre än XXX, och hon är sån som får mej att lacka på mej själv för att jag inte gjorde roligare saker i mina nedre twenties. Röjde lite mer, var lite mer tokig. Passade på liksom. Aja. Hennes förra låt, superhiten "Spottar aldrig ut" (70 000 visningar!) beskrevs av någon som "en kvinnlig Eddie Meduza" och ja, det stämmer rätt bra på Lilla Lovis. Inte på privatpersonen dock. Eller jo. Lite kanske, haha.

2 kommentarer:

Lilla Lovis sa...

Hurra för dig!!!

Anonym sa...

hon är ju ett geni!