onsdag 29 december 2010

Okej kids - need help

Eftersom jag är mitt uppe i himla flytt och rätt så ensam här i Skanstull, så tänkte jag att kanske ni kunde hjälpa mej med nåt så fånigt som att bestämma om jag ska ha overall eller klänning på nyår. Jag kan inte bestämma. Tänker så här. Overallen, med vulgära örhängen och paljettskärp, det är ju lite mer nyårsglammigt. Lite Joan Collins i Dynastin-isch. Klänningen är ju Mad men-snoffsig, vilket gör den så himla städad? Oklart vilka skor jag ska använda. Oavsett kläder: supermycket svart öga, eventuellt lösfransisar. Haha, I'm going modeblogg on your asses. Lovar - detta är inget som ska upprepas!

Uppdatering: Det verkar som det lutar åt overååååååållen. Supertack för alla fina ord! Och som sagt, både klänningen och byxtrasan finns på HM, ej på rea.




39 kommentarer:

Anonym sa...

Overallen!
Joan Collins innan 12 slaget och Sue Ellen efter 12...

Sabina sa...

Overallen! Lätt!! (fast klänningen är jättevacker)

Popmorsan sa...

haha ååååh sue ellen-packad med tillhörande darrande överläpp. gud, det låter exakt som alla mina andra nyårsaftnar!

Popmorsan sa...

umm, underläpp vA.

Anonym sa...

klänningen!

malin sa...

klänning!

jessi sa...

Klänningen! Alltså overallen var ju fin fast på ett lite mer hipsteraktigt sätt, klänningen var vuxet elegant. Så det beror ju på vad man vill vara på nyår! Fast overallen kan nog bära upp en redig champagnefylla bättre...

majlin sa...

Overallen! Vart är den köpt?

Pats. sa...

Overallen! Dödens snygg!!

Linn sa...

Overall ffs!

Millis sa...

Oh yes, overallen! Skulle ge vad som helst för en kropp som kan bära upp en overall så fint som du gör. Jag är dock alldeles för kurvig och bystig, så på mig blir det klänning a la Mad Men istället alla gånger :-)

katharina sa...

Overallen!

Sofia sa...

Klänningen helt klart!

Anna-Panna sa...

Klänningen!

ak sa...

Men gud, vilken som blir ju tio poäng, jag dör på sista bilden. Vill nu gå och kräkas upp alla Aladdinaskar som passerat nerför min strupe senaste veckan.

Men kanske overallen ändå. På nyår liksom.

Lisa sa...

jag lägger min röst på overallen. elegant (för åh vad elegant klänningen är) kan man vara andra dar - håller med jessi om att overallen kan bära upp en champangefylla bättre och det måste väl vara rätt prioriterat på nyår.

Sara sa...

båda mycket snygga! var kommer klänningen ifrån - på jakt efter en liknande...

Popmorsan sa...

9-5 till overallen!

båda är från HM!

Anonym sa...

klänning!

Hanna sa...

Så fina båda två! Så fin hela du!

Men röstar på klänningen

Sofie sa...

men var tog min röst vägen? damn you cyberspace. jag röstar alltså ev två ggr. på OVERALLEN! alltid overall!

Anonym sa...

Overaaaaaaaaaaaaaaaaall!!!!

Tommie sa...

overallen ftw!!!!!!! vem fan vill se ut som mad men???

Lilith sa...

klänningen!!

sofia h sa...

overallen!

mikaela sa...

over.all.

Sara sa...

Overallen är fantastisk men den ska du ju spara till vilken annan ferre som helst. Nyår är ju bara en gång om året och då tycker jag du ska ha fantastiska klänningen.

Å andra sidan vore det så jävla skönt om du inte hade klänning just för att man ska ha klänning.

Ehh... Låt de andra bestämma :)

Anonym sa...

Overallen! Du ser sjuukt het ut i båda oufitsen, men overallen knäcker! Men jag tycker att du ska behålla klänningen och ha den någon annan gång. Den sitter (också) som en smäck!

Kram/s

Anonym sa...

klänningen! så sjukt snofsigt - kör röda läppar också!

ankan sa...

asså, overallen med vrålhöga klackar!

marie sa...

Fullkomligt smashing båda, men jag röstar overall.

Viv sa...

Men starta modeblogg already! Åverål förresten, verkar mer du.

Anonym sa...

Klännigen. Du ser helt drömsk ut i den!

Lena sa...

Overall! Skitsnygg klänning men då du o jag har lite lika stil tror jag du känner som jag o kommer känna dig lite utklädd i klänningen när du vill röja loss bakom skivspelaren på Kåken framåt småtimmarna. Overallen kommer då sitta som en smäck!

Sofie sa...

Dreglade över tangentbordet när jag såg dig i klänningen på den första bilden häromdagen. Prövade den dock själv idag - fortfarande mkt snygg, men är den inte lite snäv att gå i? Jumpsuiten är däremot made for jumpin' in (eller åtminstone hopp- och spark-vänlig) vilket är en bra egenskap för nyårsafton, no?

Peppe sa...

Lätt! Overallen.

Stefan sa...

Nej Nej Nej! Klänningen.

Anonym sa...

Overall.

Sofia sa...

KLÄNNINGEN!! Du är fantastiskt snygg i den.