onsdag 8 december 2010

Jag mår illa nu

Hej. Nedanstående klipp är egentligen inget jag vill sprida vidare, för det är så vidrigt. Jag började gråta mot slutet. Titta på det här klippet om ni pallar. Det ÄR vidrigt och jag vill att den där morsan ska spärras in och jag vill krama den där lilla killen i hundra timmar. Inte ens Dr Phil vill riktigt kännas vid hennes behandling, poängterar mycket tydligt att "we DID NOT tape this", underförstått att de hade ingripit om de varit på plats. Och alltså de där BESTRAFFNINGARNA. Jag börjar gråta. Jag måste hitta hela avsnittet, jag vill veta vilka efterföljderna blir på detta. Å andra sidan är väl barnaga typ lagligt i USA? Enligt Wiki: I USA är det tillåtet att aga olydiga barn, men det finns strikta restriktioner som skall förhindra fysiska skador. VADÅ OLYDIGA BARN!

30 kommentarer:

Karin sa...

Jag klarade inte av att se mer än trettio sekunder innan jag började gråta. Fy fan. Nu ska jag gå och krama min lilla grabb en extra gång, bara för att jag kan.

I sa...

Jag vet redan nu att jag inte klarar av att se sånt där så om någon vill får de gärna berätta vad som händer

Johanna sa...

Såg också den där, fyfan. Vad är det för fel på folk?

sofie sa...

åh herregud så fruktansvärt.
l : http://drphil.com/slideshows/slideshow/6065/?id=6065&showID=1545
där kan man läsa om avsnittet och se lite klipp. så eftersom jag gjort det så ska jag nu gå och lägga mej under sängen och gråta.

J sa...

jag pallar inte ens sätta på. jag kollade dox på svt igår och fixade knappt det, en liten kille som fick lyssna på sina föräldrar bråka, 4 bast och lappade till pappan, något försök att vara arg och hård & pappans respons var typ "ska du gråta nu?" varpå lilla unge verkligen..brister ut..i största tjutet..& så tänkte jag på allt det där jag aldrig vill göra mot min unge, och allt det där som händer ungar överallt, och nej..idag orkar jag inte ett ännu jävligare klipp där ett barn far illa ut..

Popmorsan sa...

I hear you.

Elca sa...

Åh fy. Det gjorde ont att titta på.

Själv får man dåligt samvete när man skriker på ungen dåliga dagar, liksom.

Jonna sa...

Men fy fan. Lilla rädda barnet... Jag skakar och gråter. FY FAN. Det värsta är maktlösheten här bakom min skärm... fy fan vad jag också mår illa. Vidrigt.

Anna sa...

Ointelligenta människor är farliga oavsett vad de tar sig för, men hjärtat går ju sönder lite extra när det drabbar en liten kille som här. Tänker hur detta påverkar honom, lille mannen. Tårar...

Anonym sa...

Jag vågar inte titta, jag får ångest bara av att läsa allt det här. Slår hon sitt barn av någon bisarr anledning? Inte för att jag tycker att det finns någon godtagbar anledning förstås!

S sa...

Det är så fruktansvärt och jag vill också bara ta den lille killen i mina armar och skydda honom från den HEMSKA mamman. Jag blir fruktansvärt arg på henne och vill att hon ska få vad hon förtjänar. Karma, osv.

För er som inte sett klippet så bestraffar hon sitt barn genom att tvinga honom att sitta med "hot sauce" i munnen medan hon skäller på honom, samt ta en kall dusch (då gråter och skriker den stackaren såklart och det är så fruktansvärt...) medan hon fortsätter skälla på honom.

Millis sa...

Nej, jag kan inte titta på det här. Jag klarar inte, inte av att se barn som far illa och inse att jag inte kan göra ett skiiit för att ingripa. Men av den beskrivningen som ges borde hon tammefan spärras in!!

Anonym sa...

Grattis mamman, har han högt IQ, en slumrande psykisk sjukdom (som många människor har) så har du en sadist in the making.

L sa...

Det värsta är nästan att hon är så kall och beräknande. Jag kan tänka mig att alla tappar tålamodet någon gång och skrker på sina barn men den här kvinnan har planerat olika bestraffningar. Hu!

c i l l a n sa...

Ibland undrar jag om inte dödsstraff vore något att praktisera. Medan hon väntar på att sprutan ska verka kan hon ju duscha kallt och få lite hot sauce i munnen jävla satkärring.

ullemon sa...

Popmorsan, snälla säg att du sett Dr Phil avsnittet och att de gjort något åt misshandeln av den lille pojen??? Snälla säg att det är så för jag pallar inte att se filmen.

ullemon sa...

Här är hela storyn. Jag är så göad att detta upptäcktes och att något kommer hända för att rädda pojkens situation:

http://drphil.com/slideshows/slideshow/6065/?id=6065&showID=1545

Men, en sak de säger är SÅ RÄTT: bara för att tre vuxna ser samma sak och inte ingriper, innebär det INTE ATT DET ÄR OK!!!

Jobba med civilcouraget i jul!

Anonym sa...

c i l l a n > Skarpt tänkt. Har tänkt på att man kanske ska våldta våldtäktsmän och misshandla misshandlare. Du och jag kan starta ett medborgargarde som letar upp och går loss!

Herregud, borde man inte som journalist tänka mer än näsan räcker? Din aggressivitet känns väldigt obehaglig.

Anonym sa...

USA och Somalia är de enda nationerna i världen som INTE skrivit på Barnkonventionen. Visst förekommer barnaga ändå, men det är fortfarande rättfärdigat i statens namn.

Är inte mycket för motherblaming, men här har vi en genomkränkt liten gosse, fostrad att bli totalt livsfarlig av sin mamma som är - ursäkta uttrycket - helt cepe. Fan.

moa sa...

så jävla disturbing som det bara kan bli. lillkillens skrik rakt in i hjärtat.

Anonym sa...

Det här är alltså det värsta jag någonsin sett. Då har man ju ändå tagit del av ett par liknande hemska klipp. Jag vill på riktigt bada morsan i kokande hot sauce och krama lillkillen, ja krama honom tills. Tills han förstår att han är värd mer än vad han fått. FY fan för folk som behandlar sina barn på det här sättet. Gud, jag vet inte hur jag ska komma över det här.

Charlotte sa...

Fy f*n!! Jag kan inte se hela!!

Hanna sa...

Stackars stackars lilla killen. Fy fan säger jag bara. Bröt ihop helt när hon satte honom i duschen. Den FÖRTVIVLAN som man hör i hans gråt. Usch. Lilla gubben. Vill bara ge honom en kram och skydda honom från allt. Fy fan.

Ella sa...

Anonym 13.49: Jag tycker i och för sig i princip att du har rätt, men det är väl skillnad på vad man faktiskt tycker om man tänker efter och en instinktiv magreaktion när man hör en liten pojke gråta så där för att hans mamma är en batshit crazy sadisthora?

Anonym sa...

Kolla efter avsnittet: Mommy confessions

Jessica, a mom of six, sent Dr. Phil a home video so disturbing it brought his wife, Robin, and many audience members to tears. Could you be dealing with deep feelings of hostility when you discipline your children? Dr. Phil has advice

Sjuk i huvet!

Anonym sa...

Dessutom är killen adopterad, precis som hans tvillingbror. Brodern kan mamman "ta" för att han är "lydig", denne kille "gör som han vill" och är en "notorisk lögnare"

Hon hatar liksom en av sina ungar jättemycket och är snäll mot alla andra. Gör det ju om möjligt ännu värre..

Em sa...

Vilket vidrigt beteende. Stackars, stackars lilla barn som utsätts för det där...

Anonym sa...

Jag tycker såklart också att det var ett fruktansvärt klipp och klarade inte av att se hela. Och du kanske tänker att man ska se det för att det är så otäckt.
Samtidigt kan jag inte riktigt förstå varför du postar det. "Kolla här liksom, fy fan vad vidrigt." Är det nån funktion i att visa ett sadistiskt klipp? Här är ett klipp med några som torterar ihjäl en hund. Kolla vad hemskt. Är det nån funktion i det? Hajar ni vad jag menar?

Popmorsan sa...

Jag tänkte inte så mycket alls. Blev så jävla förbannad, tryckte på sänd. Ungefär så. Men jag förstår hur du menar. Inte mitt finest moment.

Malin Nyman sa...

Herregud vad hemskt! Stackars lille killen, det tog ont i hjärtat att göra honom gråta och skrika så... :(