tisdag 28 december 2010

Vad vore jag utan dina andetag

Fan vad svårt det är att komma sej för och faktiskt GÖRA nåt åt det här flytteländet. Jag har plockat ner nästan hela vardagsrummet, men kök hall sov och badrum är precis som vanligt. Det går liksom inte? Jag behöver en auktoritetsfigur som skäller på mej, att jag ska skärpa mej. I stället ba; refresh Facebook. Plus en rätt löjlig saknad efter Hanna. Vi har umgåtts exakt hela julen, hon har varit jätte-mammig, hon ba: jag måste kissa/ta saft/ta av skorna, och mormor ba: jag hjälper dej, hanna: NEEEJ! BARA MAMMI FÅR!!!. Helt galen. Och fin. Och nu är jag ensam hemma och jag saaaaaknar henne. Jag ska hämta henne på nyårsdagen och dagen därpå åker hon utomlands i tio dagar. Visst, jag är mitt uppe i flytt, både nu och då, men jag kan inte hantera tanken på att vi inte ses nu på fem dagar, sen bara ynka 24 timmar och sen försvinner hon från mej i TIO hela dagar till. Hon är ju pepp så klart, "jag ska flyga till sommaren mamma!". Så klart. De kommer få det tiptop. Men ajje.

Det här är från juldagen, vi hälsar på min fina farmor och min fina farfar. Sån där lampskärm ni skymtar i bakgrunden, en sån rosa vill jag ha som kökstaklampa! Med tissel-tassel som hänger ner runtom. Så himla tjusigt.

10 kommentarer:

Schmarro sa...

du kan få använda min nyårsklänning att göra lampa av.

Popmorsan sa...

haha jaaa. den skulle faktiskt vara perfa.

Popmorsan sa...

carro. kom och skäll på mej. så nåt händer. nån som är arg och bryr sej det är meningen snälla kom och skrik igeeeeeeen.

Schmarro sa...

Åh, kan inte riktigt nu. Du får tänka dig hur det låter. SKRIIIIK.

E sa...

Om jag hade bott i Sthlm och inte hade haft fullt upp med att coacha både syrran och hennes svärmor i deras bohagspackande hade jag utan tvekan kommit och styrt dig. Jag är bra på många saker men att packa flyttlådor än verkligen ett av mina specialområden. Det är kanske det jag ska bli när jag blir stor. Flyttcoach! Hur som helst så önskar jag dig lycka till!

Popmorsan sa...

haha tack! jag tror det kan vara ett framtidsyrke faktiskt.

eff sa...

Visualisera en påsflytt. Att allt flyttas i en miljard påsar.

Det är det värsta som finns.

Facefuck = PÅSFLYTT.

Popmorsan sa...

haha gud. jag har istället: trettio flyttkartonger. fan, har fortfarande inte börjat med sov hall kök bad.

annalin sa...

Jag skrev en artikel för nån år sedan just om en flyttcoach i Sthlm, fast hon jobbade mer mot företag som bytte arbetsplats, eller bara omorganiserade. Hon betonade iallafall att det är viktigt att packa upp kartonger inom en vecka, att det bildas nåt farligt damm eller nåt om det får stå. Hon motiverade bättre än vad jag kan återge. Har inte flyttat sen jag skrev den, men jag brukar lätt låta ett par boxar bli tillfälliga "bord" eller nåt i ett par månader...

eff sa...

Bättre med hundra flyttkartonger än femhundra plastpåsar.

Kasta allt som inte ska med också. Har man typ inte använt det på ett år, släng skiten. När jag flyttade i våras kastade jag säkert 30% av allt jag ägde.