torsdag 30 december 2010

2010-enkät

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag lämnade pappan till mitt barn. Och gick i terapi.

Höll du några av dina nyårslöften?
Umm, jag brukar aldrig lova sådana. Orka.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja!

Dog någon som stod dig nära?
Gudskelov inte.

Vilka länder besökte du?
Tyskland. Åååh, Berlin. Det var fint.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag skulle vilja ha lite mer stabilitet, ett inre lugn. Inte vara så känslomässigt härjad. Det är på väg åt rätt håll redan nu. Och jag skulle vilja bli i fysisk bättre form, ryggen knarrar.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Är dålig på datum. Jag vet t ex inte vilket datum jag och Kalle gjorde slut. Men sommaren 2010 är för evigt etsad inuti som en av de vidrigaste och roligaste.

Vad är det bästa som hänt dig år 2010?
Jag vågade lämna något som inte var tillräckligt bra. Det tycker vi nog båda två så här i efterhand. Och jag blev kär igen.

Största misstaget?
Säkert massa misstag, men nej, jag är rätt stolt och nöjd med mej själv 2010. I am Sasha Fierce osv.

Bästa köpet?
Min iPhone. Jag älskar den.

Vad spenderade du mest pengar på?
Taxi och cigg. Och ett par Acne-pjuck för nästan fyra tusen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina fina fina vänner. Inga nämnda, inga glömda. De ledde en blind den här sommaren. Och höll mej i handen hela första halvåret. Och älskade mej, söp ner mej, plockade upp mej, kramade mej. Och de tröttnade aldrig.

Ord från 2010…
"Mamma Emelie Thorén Elisabet, jag har längtat dig".
och
"Åh. Vad fint."
och
"Du är en jättebra mamma" (sa Kalle nyligen, då blev jag så glad)
och
"Vintern är ett mysterium, mamma. Vi måste göra något åt det."
och
"Fireball!".

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Många. Men mest de här två:



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog mer intensivt glad och ledsen 2010 än de närmsta åren innan. Mått så förtvivlat dåligt, varit så himla glad.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slöshoppat. Rökt.

Hur tillbringade du julen?
I Sala med Hanna. Hela tjocka släkten.

Blev du kär i år?
Haha, ja.

Favoritprogram på tv?
Inget, jag kollar inte på tv.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä. Orka vara en hater.

Bästa boken du läste i år?
Robin Hobb-böckena var väldigt bra.

Största musikaliska upptäckten?
Oj. Oskar Linnros tog stor plats i somras, hans platta blev något av ett skilsmässoalbum för mej. I övrigt så lyssnade jag mycket på massa gammalt... hmm. Jag gör en Spotify-lista.

Något du önskade dig och fick?
En trea på Mariatorget!

Något du önskade dig men inte fick?
Jag ville verkligen jobba kvar på Aftonbladet faktiskt. Men nu i efterhand så blev det förmodligen till det bättre ändå. Som det oftast blir.

Årets bästa film?
Gud, minns ej.

De bästa nya människorna du träffade?
Han jag är kär i nu. Han påstår vi har känt varann jättelänge, men jag fattade först i år vem han var. Å andra sidan, JÄVLAR vad jag fattade då. *väger upp ju*

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Åh, rätt snygg ändå! Singelmamma och avsmalnad kropp: nya kläder-bonanza! Mycket svart, sällan tajt.

Vad fick dig att må bra?
De jag älskar så klart. Med Hanna i spetsen. Och på riktigt, jag mår BRA av att läsa fantasy? Weird.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Chuck Bass och bröderna Winchester. Precis som vanligt.

Vem saknade du?
Jag hade nog allt. Jag är en lyckligt lottad människa.

Favoritmånad 2010?
Oktober. Eller... fan, vet inte? Inte första halvåret allafall.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej. Faktiskt inte. Alla är friska. Skulle vara en Triss-vinst då. En stor en.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter grymt. Hur träffades ni, du och din nya kärlek? Är han en gammal flamma från förr eller var ni kompisar eller kollegor som plötsligt blev kära i varandra eller hur kände ni varandra innan? Har ditt ex också nån ny?

Anonym sa...

Vad var det för terapi du har gått i och för vad? Har också funderat men vet inte. Var det bra och hur länge gick du?

Anonym sa...

Åh, grattis! Hur länge har ni varit ihop eller varit kära/intresserade av varandra? Och varför är du så hemlig om honom vem han är ändå på bloggen? :-)

Popmorsan sa...

Haha, hemlig vet jag inte. Men han köper liksom inte det här med att vara "offentlig på en blogg". Han är en IRL-person.

Ja, Kalle har träffat ny.

Jag gick i vanlig samtalsterapi. Inte KBT. Carro, vad gick jag? Är dålig på termer. Det var bra, inte så mycket ROTANDE som jag önskat, men det ledde mej fram till någon sorts tro på att jag är bra, duger alldeles utmärkt och att det går att bryta beteendemönster.

A sa...

Kära Emelie!

Grattis till kärlek och Mariatorget och allt annat bra som händer! Och ett stort TACK för att du förgyller våra liv med din blogg. Bäst år efter år!

Kram och GOTT NYTT ÅR!

Ps: Om du har tid och lust så gärna ett foto på dig i färdiga nyårsstassen. Som snyggness-inspiration :)

A

Popmorsan sa...

Åh TACK, A! <3

Gott nytt år du med!